مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در ديدار با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد ايجاد فضاي مشاوره، بازارچه‌های خوداشتغالی و كلينيك در فضاي بدون استفاده پارک‌ها را خواستار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: شامگاه شنبه 7 آذرماه نشست مشترك مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد در سالن شوراي اسلامي يزد برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين نشست مشترك گفت: نياز خانواده‌ها و بانوان يزدي در ارتباط با تفريح، ورزش، مشاوره و خدمات فروش در قالب بازارچه‌های خوداشتغالي بايد موردتوجه مسئولان شهري قرار گيرد.
وي ادامه داد: تأمين سلامت جسمي و روحي خانواده‌های يزدي، ارتقاي نشاط اجتماعي، رفع کاستی‌های رفاهي و اقتصادي ازجمله مواردي است كه همکاری‌های متقابل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و شهرداري و شوراي اسلامي شهر يزد می‌تواند به رفع آن‌ها كمك شایسته‌ای نمايد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اظهار داشت: اين دفتر تجربه‌های متعدد و خوبي در اين رابطه دارد و توانسته با ايجاد پایگاه‌های سلامت در پارک‌ها و برگزاري نشست‌هایی برنامه‌های ویژه‌ای براي بانوان و خانواده‌ها تدارك ببيند.
خامسي هامانه بابیان اينكه برگزاري اين جلسه می‌تواند اتاق فكري براي همکاری‌های بيشتر اين دفتر و شوراي اسلامي شهر باشد تصريح كرد: بدون ترديد فعالیت‌های كلان در حوزه خانواده و حوزه شهري بدون همكاري بخش‌های مختلف و همچنين خواست و اراده مسئولان محقق نخواهد شد.
وي به استقبال کم‌نظیر بانوان و خانواده‌های يزدي از پایگاه‌های مشاوره، مراسم‌های برگزارشده در پارک‌های شهر و همچنين بازارچه‌های خوداشتغالي بانوان در قالب طرح‌های استاني اشاره كرد و گفت: ارتقاي امكانات رفاهي و زيباسازي برخي پارک‌ها به‌ویژه پارک‌های بانوان و خانواده از سوي شوراي شهر و شهرداري و افزايش تعداد فضاي تفريحي ويژه بانوان و خانواده در اين خصوص ضروري است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در پايان سخنان خود تأكيد كرد: براي تحقق برنامه‌های تدوین‌شده در حوزه بانوان و خانواده به مشاركت بانوان، خانواده‌های يزدي و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در اين حوزه نياز مبرم داريم.
در ابتداي اين نشست مشترك هرکدام از اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار يزد به بيان دیدگاه‌های خود در حوزه شهري و مسائل مطرح‌شده در حوزه بانوان و خانواده پرداختند و بر همکاری‌های بيشتر با دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در راستاي ارتقاي پارک‌های ويژه بانوان، استفاده از ظرفيت فرهنگسراي خانواده و برگزاري نشست‌های آموزشي براي شهروندان تأكيد كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا