به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی با پیگیری های معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد کارگاه جدید کاربافی درون محله ای در محله رکن آباد شهرستان میبد با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان راه اندازی و افتتاح گردید.

محمد رضا دهقان مهرجردی در مصاحبه با خبر نگاران ضمن  تاکید بر لزوم ترویج صنایع دستی در راستای اهداف اشتغالزایی دولت، بر لزوم حمایت از صنعتگران و بخصوص شرکت های تعاونی برای احیای صنایع بومی مناطق مختلف استان تاکید نمود.

فرماندار شهرستان میبد نیز ضمن حضور در برنامه افتتاحیه و سفارش تعداد قابل توجهی از محصولات این کارگاه بر عزم جدی مدیریت شهرستان برای حمایت از تولید کنندگان تاکید و از این اقدام معاونت صنایع دستی ابراز خشنودی نمود. فلاح تشکیل کارگاههای تولیدی بانوان را در راستای توسعه اشتغال و همگرایی اجتماعی اهالی بسیار مثمر ثمر دانست.

شایان ذکر است این کارگاه به همت صنعتگران میبدی و با مدیریت خانم حسین زاده در محله رکن آباد میبد راه اندازی گردیده و با بکارگیری هنر بانوان خانه دار محصولات کاربافی سنتی برای عرضه به بازار مصرف تولید خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا