به بهانه سفر رئیس دفتر مقام معظم رهبری به یزد

وظیفه صدوقی سنگین تر می شود!

با سفر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، و رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور به استان یزد، که به نوعی می تواند مقدمه سفر مقام رهبری به استان تعبیر و قلمداد شود، و سخنانی که در جمع ائمه جمعه و مسئولان استان، به نقل قول از مقام معظم رهبری در وصف عملکرد سومین شهید محراب و فرزند خادم و دلسوز و سیاستمدار او بیان شد، وظیفه صدوقی در دوران احمدی نژاد، بمراتب سختتر و سنگین تر از گذشته گردید.

با توجه به تاکید دوباره و همیشگی صدوقی در رابطه با حفظ اتحاد و همبستگی، می توان امید داشت که اگر دیگر مسئولان و مدیران استان نیز، بدون توجه به دیدگاههای سیاسی و جناحی برای رسیدن به اتحاد و همبستگی بکوشند، بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و استان، براحتی در کوتاه مدت حل خواهد شد.

وقت آنست که صدوقی را باور کرده، و به او خارج از دریچه سیاست و احزاب و باندها نگاه کنیم، صدوقی همراه مردم است، از مردم فاصله نگرفته، و هنوز نیز مردم از هر قشر و دسته می توانند، بر خلاف دیدار با بعضی از مدیران، براحتی هر گاه که خواستند بدون مانع، با او در روضه محمدیه دیدار و گفتگو کنند.

سالهای سال است که استان یزد، در انتظار یک تغییر و تحول گسترده است، بسیاری از مدیران گسسته از مردم، با توجه به وابستگی حزبی و باندی، قدرتمند و ریشه دار شده اند، و باید که برای همبستگی و اتحاد دوباره مردم با مسئولین، بدون مصلحت گرایی و با شتاب و تعمق، مسئولین و مدیرانی شایسته و لایق از جنس مردم و انقلاب، برای خدمت بی منت بیشتر انتخاب شوند.

صدوقی اصولگرایی عدالت خواه و اصلاح طلب و غوغا گریزاست، که مردم فریب و سیاست باز نیست، درد مردم ر می شناسد، به مردم می اندیشد، و سالهای سال بر خلاف آنچه بسیاری می پندارند، در میان خیل همراهان، تنها مانده است، تفکر و اندیشه و برنامه اش عمق گرایی و خدمت و توجه به مردم است، و ذهنیتها و تفکرات اندکی، که در سطح مانده و به سطح نگاه کرده اند، در راستای رسیدن به منافعی، بنا به مقاصدی مشخص و معلوم، همیشه با حربه های مختلف، سعی در تخریب و اندیشه و عمل او داشته اند و دارند.

دفتر فاقد روابط عمومی و پیرامون صدوقی، اینک نیازمند یک تحول است، و آنها که تحت هر عنوان، از جانب و بجای صدوقی حرف می زنند و عمل می کنند و راه می روند، باید که چون صدوقی بیندیشند و ببینند و بخواهند و حرکت کنند.

دیوار رو به رشد شایعات را ضربه تغییر و تحول تخریب می کند، و اینک بر صدوقی است، که بخواهد و نگذارد، که عده ای در زیر چتر و سایه قدرت و نام او بر خلاف اندیشه و مرام و برنامه وی حرکت کنند. راه صدوقی راه سپید نیست، راه عدالت است و انقلاب، و نشستن بسیاری از دشمنان عدالت در کنار تابلو او و سومین شهید محراب، باعث بروز تبعات و صدمات جبران ناپذیر بسیاری گشته است و خواهد شد.

امروز جایگاههای بسیاری در استان نام سومین شهید محراب بر خود دارد، مراکز و جایگاههایی که می بایست در شان و حرمت نام سومین شهید محراب باشند، اما آیا دانشگاه بدهکار علوم پزشکی شهید صدوقی، بیمارستان و اورژانس پر مسئله شهید صدوقی، سالن ورزشی بیمار شهید صدوقی، بیمارستان سوانح و سوختگی شهید صدوقی، فرودگاه دور افتاده شهید صدوقی، و... توانسته اند با نوع برنامه و عملکرد خود حرمت و شان نام سومین شهید محراب را حفظ کرده و پاس بدارند؟ جایگاههای فوق متعلق به صدوقی و سومین شهید محراب نیست، اما تابلو دارد، و این تابلوها باید با دقت و توجه بیشتر، بدست افراد لایق و شایسته ای سپرده شود، که حداقل اندیشه سومین شهید محراب و خواست مردم را بشناسند.

امروز بلوار شهید صدوقی زیباترین بلوار شهر نیست، همچنان که خیابان انقلاب پاکترین، و خیابان عدالت ارزانترین خیابان شهر نیست.

در بسیاری از مواقع و در لحظات حساس، صدوقی بخاطر گریر از غوغا سالاری و هیاهوی سیاست، صبر و تحمل و سکوت می کند، اما شاید که دیگر وقت سکوت نباشد، جو بی تفاوتی حاکم بر استان مملو از تبعیض و نابرابری باید بشکند، تکلیف ها و برنامه ها باید روشن شود، و صدوقی باید که بخاطر انقلاب و عدالت، بر خلاف خواست خود، به میدان بیاید، و محور و برنامه ها و خط مشی سیاست استان را اعلام، و بر چگونگی عملکرد مدیران نظارت کند.

حمیدیا و سفید و کلانتری آمده اند و رفته اند، و صدوقی مانده است، و اینک وقت آنست که تجربه گرانقدر صدوقی، خریدار و خواهان پیدا کند.

در شرایط حساس امروز جامعه، روز بروز وظیفه صدوقی سنگین و سنگین تر می شود، و این وظیفه سنگین، مسئولیت او را پیش خدا بیشتر و بیشتر می کند، صدوقی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد و فرزند سومین شهید محراب است، پس نمی تواند که عملکرد مسئولین شهر و استان را نادیده گرفته، و به آنان پیشنهاد و تذکر ندهد.

فقر و فساد و اعتیاد و فحشاء از پیامدهای بیکاری و تبعیض است، و استان ثروتمند و کم جمعیت یزد، نباید که با توجه به منابع، معضل بیکاری و مسئله اعتیاد و پدیده فقر و فحشاء را داشته باشد، البته اگر که مسئولین و مدیران بتوانند که بدرستی به وظیفه خود عمل کنند.

مشکل و نیاز استان، شعار« فرهنگ پاک» نیست، که بخواهد بخشنامه ای و اداری و تبلیغاتی اجرا شود، مسئله « فرهنگ کار» و « فرهنگ تلاش» و « فرهنگ شایسته سالاری» و « فرهنگ تسامح و عدالت» است، که می بایست در عمل و با عمل حاکم شود.

با باز شدن دایره بسته و دریچه شورای فرهنگ عمومی، افکار و اندیشه های دیگری نیز مجال حضور و ابراز وجود می یابند، و این می تواند که راهگشای حل بسیاری از معضلات و ناهنجاریهای فرهنگی در جامعه باشد.

صنعت، تولید، صادرات، گردشگری و میراث فرهنگی، محورهای توسعه و تحول و پیشرفت استان خشک و کویری یزد است، که می بایست بدون برگزاری همایش های تبلیغاتی و بی نتیجه، با یک مدیریت و برنامه ریزی اصولی و صحیح به آن توجه و پرداخته شود.

برویم و همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت شهید صدوقی و سرداران و چهار هزار شهید استان، دور از چشم شهردار و شورای شهر و شبکه تابان، چهار هزار درخت بکاریم، چهار هزار شغل ایجاد کنیم. چهار هزار خانه برای چهار هزار زوج جوان بسازیم، و چهار هزار کتاب خوان تربیت کنیم.

استان یزد، هنوز هم می تواند الگویی برای دیگر استانها باشد، فقط کافیست

 

و مطالب ديگر اين سايت

 حاشیه جشنواره فیلم حقیقت را فراموش کنید

 سایت مجتمع تجاری ستاره یزد چند می ارزد؟!

 منتظر شنیدن حرفهای دیگرتان هستیم

 نمی ترسیم، وحشت داریم!

 

از زیر چتر بنیاد ریحانه و کاظمینی و یزد امروز، تا زیر چتر مجتمع جوادالائمه و سفید و خاتم

چه کسی می تواند از آزادی و فرخی یزدی سخن بگوید؟

 

 

سریال نازنین مجموعه ای از بی هنرهاست

بودجه سریال آقای نازنین و دست بالای دست، چقدر از کل بودجه تولیدات در مرکز یزد را گرفته است؟

 

دانشگاه علوم پزشکی  شهید صدوقی یزد، چرا 130 میلیارد ریال کسری بودجه دارد؟

 

 سردار حیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گزارش می دهد:

يزدفردا                                                                                                          شوق دات كام...

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا