به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد : رئيس دانشگاه فني و حرفه ايي كشور در بازديد ي از دانشگاه فني و حرفه ايي امام خميني و آموزشكده فني دختران شهرستان ميبد از  توسعه رشته هاي مهندسي كارشناسي پيوسته در دانشگاههاي فني و حرفه اي كشور خبر داد .

دكتر مسعود شفيغي در اين بازديد با بيان اينكه 167 دانشگاه و دانشكده و آموزشكده فني و حرفه ايي در سطح كشور وجود دارد گفت :  هدف از اين بازديد ها در نقاط مختلف كشور همدلي ستاد با مراكز استانها و شهرستانها و تعامل تنگاتنگ براي توسعه مراكز فني و حرفه ايي خواند.

وي گفت :به حمدالله تعامل و همدلي كه در استان يزد بين مسئولين ، فرمانداران ،استاندار و خيرين وجود دارد زيرساخت هاي خوبي در حوزه فني و حرفه ايي ايجاد شده است اما براي ارتقاء كيفي، نياز به توسعه بيشتر داريم .

دكتر شفيعي با بيان اينكه به مقوله ارتباط صنعت و دانشگاه اعتقاد دارد افزود: صنايع خوبي در اين منطقه رشد كرده است و ما دوست داريم رشته هايي را توسعه بدهيم كه به بازار كار كمك نمايد .

رئيس دانشگاه فني و حرفه ايي كشور گفت :از آنجا كه دانشگاه فني و حرفه ايي ،دانشگاه كارآفرين است درواقع بايد تقاضا محور باشد و نيازهاي بازار و جامعه را  برآورده كند .

وي تصريح كرد : افتخار ما براي مملكت اين است  كه نيروهاي ما در بازار كار جاي خاصي دارند و گفته مي شود صنايع ما منتظر فارغ التحصيلان دانشگاههاي ما هستند و به حمدالله بازديدهايي كه صورت گرفت قرار است در اين جهت اقدام كنيم .

دكتر شفيعي گفت : بنا داريم رشته هاي مهندسي كارشناسي پيوسته را توسعه و در دانشگاهها راه اندازي كنيم.

رئيس دانشگاه فني حرفه ايي كشور با اشاره به زيرساخت هاي ايجاد شده در شهرستان ميبد افزود: كارهاي خوبي درشهرستان ميبد شكل گرفته و اميدواريم به لطف خدا و  كمك مسئولين بتوانيم توسعه هايي را شاهد باشيم كه در واقع مورد نياز است و اين استان بايد به آنها افتخار كند.

فرماندار ميبد نيز در اين ديدار با اشاره به ظرفيتها و رشد و توسعه صنعت در شهرستان ميبد خواستار توسعه رشته هاي فني و حرفه اي در شهرستان ميبد شد .

وي يادآور شد : فرمانداري ميبد  براي تقويت زير ساختهاي دانشگاه فني و حرفه اي تا كنون اقدامات موثري انجام داده كه اختصاص مبلغ 12 ميليون ريال جهت حصار كشي آن از جمله اين اقدامات مي باشد .

حكيمي رئيس دانشگاه فني و حرفه اي شهرستان ميبد نيز خواهان افزايش نيروي اداري ، تكميل ساختمان آموزشي و واگذاري دوره كارشناسي در رشته هاي سراميك و نقشه برداري و تأسيسات شدند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا