به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اثر علمي محمد رضا ملك ثابت، عضو هيأت علمي دانشگاه آيت الله حائري در همايش ملي حامیان نسخ خطی منتخب گرديد.

 آیین اختتامیه چهاردهمین دوره همایش حامیان نسخ خطی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید و فعالان عرصه نسخ خطی و مسئولان فرهنگی كشور در کتابخانه ملی ايران برپا شد.

در اين همايش، كه با هدف تکریم عالمان و سرآمدان عرصه تحقیق در حوزۀ نسخه‌های خطی و به منظور تقدير از اساتید، پژوهشگران و فعالان اين عرصه برگزار شده بود- از محمد رضا ملک ‌ثابت به خاطر تالیف مقاله علمي پژوهشي با عنوان "انتساب کتاب دستورالوزاره به خواجه نظام‌الملکیا عدنی طوسی" تقدير شد.

گفتني است در اين مقاله كه اصل آن در 36 صفحه منتشر شده است برای اوّلین بار با استناد به محتواي كتاب دستور الوزاره، تصريح يكي از نسخ و نيز کتاب‌های خطي ديگر ثابت شده که نویسندة این اثر برخلاف ادّعای بسیاری از کاتبانِ نسخه‌های آن و نیز محققّان معاصر، نویسنده‌ای به نام مولانا عبدالوهاب عَدْنی طوسي (نيمة قرن هشتم) بوده است.

به گزارش دبيرخانه همايش در محور مقالات علمي از 328 عنوان مقالة واجد شرايط ارزيابي، مقالات غلامرضا جمشید‌نژاد، سجاد آیدانلو، سعید مهدوی‌فر، محمد رضا ملک ‌ثابت، فاطمه كوپا، محمدرضا شفیعی کدکنی و عبدالله مراد برگزيده و شايسته تقدير شناخته شدند.

روابط عمومی دانشگاه آيت الله حائري کسب این رتبه عالي را به محمد رضا ملك ثابت و مجموعه دانشگاه تبریک می‌گوید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا