به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد : جلسه موسسات و خانه هاي قرآني شهرستان ميبد  با حضور فلاح فرماندار ، حجت الاسلام آقايي رئيس اداره تبليغات اسلامي و مسئولين موسسات و خانه هاي قرآني  تحت پوشش سازمان تبليغات اسلامي در محل فرمانداري برگزار شد .

فلاح فرماندار ميبد در اين جلسه ضمن تشكر از عوامل و دست اندركاران قرآني در شهرستان ميبد گفت : نقش موسسات قرآني در جامعه بسيار اهميت دارد و هر چه انس با قرآن بيشتر شود و فرهنگ قرآني حاكم شود آسيبهاي اجتماعي كمتر خواهد شد .

وي ادامه داد : بايد كودكان را جهت فراگيري قرآن و عمل بدان تشويق نمود و راهكارهاي تشويق هم مي توان ترسيم و پياده كرد . ما خودمان بايد رفتار عملي را كه منطبق بر آموزه هاي قرآني هست انجام دهيم تا مورد توجه قرار گيرد و الگو شود .

حسين فلاح بر برگزاري كلاسهاي آموزشي تاكيد نمود و خواستار توجه ويژه در اين بخش شدند . وي بر مردمي اداره شدن كلاسهاي آموزشي قرآني نيز تاكيد داشتند و قول مساعد دادند كه توجه به امر آموزش و ترويج فرهنگ قرآني در بودجه هاي شهرستاني داشته باشند .

حجت الاسلام آقايي در خصوص موسسات قرآني ضمن انتقاد به روند فعلي و اينكه آموزش قرآن به سمت خصوصي سازي پيش مي رود گفت : در گذشته سازمان تبليغات اسلامي تنها متولي امر آموزش قرآن  بود ليكن در حال حاضر اداره فرهنگ و ارشاد ، اداره اوقاف و امور خيريه بدون داشتن كارشناس خبره در اين زمينه به فعاليت مشغول شدند و بودجه نيز به صورت پراكنده تقسيم مي شود و متولي مشخصي ندارد .

وي ادامه داد :  با توجه به شرايط فعلي موسسات قرآني از دسترس سازمان تبليغات اسلامي كه مسئول اصلي اين حركت است خارج شده و اين امر دچار آسيبهايي شده . در شرايط فعلي روساي موسسات هيچ ارتباطي با سازمان تبليغات اسلامي ندارند .

اداره تبليغات اسلامي در حال حاضر 16 موسسه قرآني ، 8 خانه قرآن روستايي و سه خانه قرآن شهرستاني دارد و با اين شرايط هميشه رتبه برتر در زمينه قرآني در استان يزد دارد كه اين امر توسط استان بروز داده نشده و پوشش خبري مناسب داده نشده . در بحث اعتكاف ما رتبه دوم استان داشتيم با 2057 نفر كه اين مورد هم اجازه رسانه اي شدن نداشته و از اين امر جلوگيري شده .

در حال حاضر 18 دوره تربيت معلم روخواني داريم و 6 دوره تربيت معلم تجويد ، كه 176 نفر تربيت معلم  روخواني داريم و 49 نفر هم تربيت مربي تجويد داريم  . علي رغم مخالفتها ، با كمك موسسات قرآن كريم آموزش تجويد و صوت و لحن براي خانمها داشتيم كه در حال حاضر نزديك به بيست مربي زن در شهرستان ميبد آماده تدريس شده اند .  

رئيس اداره تبليغات اسلامي تصريح كرد : آموزش قرآني بايد يكنواخت گردد و در نقاط خاص متمركز شود . بايد آموزشهاي قرآني را به مساجد برگردانيم و مساجد محلات به عنوان مركزيت آموزش قرآني قرار گيرد ، و در هر محله اي مسجدي مشخص مركزيت آموزش قرآن را بر عهده گيرد  

ايشان از راه اندازي يك مركز قرآني متمركز در شهرستان ميبد خبر داد و افزود : با عنايت به پراكندگي و سرگرداني برخي از مراجعين ، در محل بيت الزهراء ميبد اقدام به راه اندازي مركز آموزش قرآني با 17 كلاس نموده ايم و با راه اندازي اين مركز مي نوان آموزش قرآني را بصورت متمركز انجام داد و راه اندازي اين مركز به منزله تعطيلي مراكز و موسسات قرآني نخواهد بود و مي توانيم اين  مراكز را در سطح شهرستان گسترش دهيم .

در اين جلسه فرماندار قول مساعد دادند مبلغ 50 ميليون ريال جهت كمك به خانه هاي قرآني شهرستان ميبد در اختيار اداره تبليغات اسلامي قرار دهند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا