برگزاري دومين نشست مشترك اعضاي ستاد انتخابات ، هيات نظارت و بازرسي فرمانداران و بخشداران با حضور استاندار يزد
(انتخابات مجلس هشتم 258)
 
   یزدفردا :دومين نشست مشترك اعضاي ستاد انتخابات ، هيات نظارت و بازرسي فرمانداران و بخشداران با حضور استاندار يزدبرگزار شد.
   در اين نشست استاندار يزد نقش فرمانداران در انتخابات را كليدي و مهم خواند و ضمن تاكيد بر ضرورت تلاش آنان براي فراهم نمودن زمينه حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي گفت: بايد انتخاباتي پرشور، سالم و مطابق قانون و مقررات برگزار كنيم كه مورد رضاي خداوند باشد.

 

    محمدرضا فلاح زاده از فرمانداران خواست در عملكرد خودهيچ گرايشي نسبت به هيچ فردي نشان ندهند و اگر خداي نكرده فرد مسئول ذره اي گرايش پيدا كرد قبل از انتخابات نسبت به بركناري آن اقدام نمايند.
   وي تبليغات زود هنگام را مردود دانست و گفت: شروع و پايان تبليغات كانديداها بايد بر اساس زمان تعيين شده قانوني باشد.
    استاندار يزد توزيع به موقع تعرفه ها و صندوق هاي اخذ رأي را يادآور شد و به فرمانداران شهرستانهاي تابعه استان توصيه كرد: روز قبل از انتخابات از كليه حوزه ها بازديد داشته باشند و چنانچه از نظر امكانات بهداشتي غذايي و وسايل ارتباطي كمبودي وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام كنند. وي همچنين مطالعه دقيق قانون انتخابات و برگزاري جلسات توجيهي توسط فرمانداران و توجيه نمودن نكات ريز انتخابات را خاطر نشان كرد.     
    فلاح زاده لزوم جلوگيري از حضور افراد متفرقه و غير مسئول درمحل راي گيري، تشكيل شوراي تامين شهرستانها به منظور افزايش امنيت انتخابات، انجام اقدامات لازم براي تسهيل در رفت و آمد مردم ، نظارت بر صندوق هاي سيار به منظور اخذ راي در مكانهاي تعيين شده و آماده باش دستگاه هاي اجرايي مرتبط با امر انتخابات از جمله شركت هاي مخابرات ، آب ، برق و گاز را مورد تاكيد قرار داد.
   استاندار يزد از فرمانداران خواست در گفتارها ، نشست و برخاستها ، جلسات خصوصي و بازديدهايي كه از ستادهاي تبليغاتي دارند نسبت به نامزدهاي انتخاباتي نگاه يكسان داشته باشند و با تشكيل پرونده براي هر يك از كانديداها در حوزه انتخابيه و فرمانداريها تخلفات انتخاباتي را درآن درج و سپس به هيات نظارت و بازرسي استان ارسال نمايند.
    فلاح زاده گفت : برخي كانديداها در آخرين روز تبليغات در سطح شهرها موج تبليغاتي راه مي اندازند كه اين كار پسنديده اي نيست و بايستي فرمانداران به گونه اي مديريت كنند تا چنين حركتي صورت نگيرد. استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به ايستادگي ملت ايران در مقابل دشمنان انقلاب اسلامي و خنثي كردن توطئه هاي آنان اشاره كرد و گفت: رئيس جمهور آمريكا با عربده كشي ، فعاليتهاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران را در جهت دسترسي به بمب اتمي تبليغ مي كند.
   وي گزارش البرادعي رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي را تا حدودي به نفع ايران دانست و افزود: اين نشانگر تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار است. فلاح زاده گفت: ملت بزرگ ايران مانند دوران دفاع مقدس اين پيروزي ارزشمند را در اوج مظلوميت، تنهايي و غريب به دست آوردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا