استاندار یزد :موضوع پروژه سد هرات و مروست از كميسيون ماده 33 گذشته و در لايحه بودجه مصوب شد



یزدفردا:استاندار يزد گفت : همچنان كه شهيدان و مجاهدان در عرصه دفاع از كشور مورد احترام هستند، مجاهدان عرصه توليد ، خلاقيت و نوآوري ، سرمايه گذار و كارآفرين هم داراي ارزش و احترام مي باشند و بايد در اين زمينه فرهنگ سازي شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري، محمدرضا فلاح زاده طي نشستي افزود : بعداز انقلاب اسلامي كارهاي اساسي در عرصه هاي علمي، فرهنگي، خودكفايي كشاورزي و صنعتي خصوصاً صنعت انرژي هسته اي و صنعت ماهواره در اين مملكت صورت گرفته كه شايسته تقدير و تشكر از تمامي تلاشگران در اين عرصه ها است.

وي تعاريف بسيار ارزشمندي كه در خصوص سازندگي كشور ، توليد و صادرات صورت گرفته و در صحيفه نور حضرت امام (ره) نيز به آن پرداخته شده را از دستاوردهاي پيروزي انقلاب ذكر كرد و گفت: هنگاميكه قلدران تاريخ و دشمنان اسلام به جمهوري اسلامي ايران تاختند، همه توجه مسئولان نظام به جبهه هاي جنگ و دفاع از آب ، خاك و ناموس اين وطن گرديد.

استاندار يزد به تفكيك سرمايه داران زالو صفت طاغوتي از سرمايه گذاران كارآفرين پرداخت و اضافه كرد: آن سرمايه داران ازنوچه هاي استكبار بوده ومنافع شان با منافع ملت گره نخورده بود و لذا قدمي در جهت توليد در اين كشور بر نداشتند و فقط به دنبال منافع شخصي خودشان و نوكري استكبار بودند.

فلاح زاده ادامه داد : اما بايد از سرمايه گذاراني كه در اين كشور به كارآفريني، توسعه، توليد و صادرات مي پردازند،حمايت و از گروه اول تفكيك مي كرديم كه اين تعريف و تفكيك متاسفانه به خوبي صورت نگرفت كه اگر اين كار انجام شده بود ، ما الان قدمهاي اساسي تر را برداشته بوديم.

وي اقتصاد گذشته كشور را دولت محور و نفت محور ذكر كرد و افزود : اما اكنون با ابلاغ اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب يك باب گسترده و وسيعتري در زمينه توليد و صادارت غير نفتي به ما نشان داده شده است.

استاندار يزد به فرمايشي از رهبر معظم انقلاب در خصوص ارزشمند بودن ايجاد ثروت در جامعه اسلامي استناد كرد و گفت : اين ديدگاه رانيز نتوانستيم درست تبين كرده و متاسفانه در برخي موارد به سرمايه گذار و توليد كنندة ثروت تاختيم، اما الان دولت اعتقاد كامل به حمايت سرمايه گذار ، كار آفرين و توليد كننده دارد.

فلاح زاده توليد ثروت و سرمايه گذاري را از اثرات اجراي اصل 44 دانست و افزود: ايجاد ثروت و سرمايه گذاري منجر به توليد و صادارت خواهد شد و حمايت دولت و مجلس از توليدكننده و واگذاري كارخانجات به بخش خصوصي در اين راستا مي باشد.

وي با بيان اينكه در بخش سرمايه گذاري در توليد و صادرات با يد فرهنگ سازي انجام شود تصريح كرد : ملاك ارزشيابي سفارتخانه هاي ما بايد بر اساس معيارهاي صادرات و سرمايه گذاري در كشور باشد.

استاندار يزد در خصوص كندي اعطاي تسهيلات بانكي گفت: پيگيري و تلاش در جهت رفع اين مشكل انجام خواهد شد چراكه ايجاد مقدمات براي سرمايه گذاري در راه آهن ، فرودگاه و ديگر بخش ها از وظايف دولتمردان و مجلس شوراي اسلامي است.

وي مديريت منابع آب را از ديگر وظايف دولتمردان و مجلس شوراي اسلامي ذكر كرد و افزود: الحمدا... موضوع پروژه سد هرات و مروست از كميسيون ماده 33 گذشته و در لايحه بودجه مصوب شد و بنابراين داراي رديف اعتباري خواهد شد تا گوشه اي از استان ما هم از نعمت سد برخوردار گردد.

فلاح زاده به ارائه طرح استفاده بهينه از آب در هيئت دولت اشاره كرد و دستاورد آن را مديريت صحيح آب و ذخيره ساليانه 60 ميليون مترمكعب براي استفاده در بخش صنعت استان عنوان نمود.

وي بر اصلاح، مرمت و بازسازي شبكه برق استان تاكيد كرد و گفت: اكنون هزاران مگاوات برق در شبكه هاي فرسوده هدر مي رود كه بازسازي و اصلاح آنها نياز به بودجه هاي كلان دارد.

استاندار يزد در خصوص مديريت صحيح بر صنعت توريسم گفت : صنعت توريسم در جهت توليد و صادرات موثر است كه متاسفانه در كشور هنوز فرهنگ سازي در اين خصوص انجام نشده است.

وي رعايت استاندارد، دسترسي به موقع و تحويل كالا، مديريت صحيح بر منابع انساني ، امكانات و تكنولوژي موجود و نوسازي آنها را ازاصول مهم توليد عنوان كرد و افزود : متاسفانه بعضي از كارخانجات مهم به لحاظ عدم مديريت صحيح دچار ورشكستگي شده اند و ما بايد با مديريت صحيح وقت به دنبال پايين آوردن هزينه ها، به روز كردن تكنولوژي، بالا بردن راندمان و تسخير بازار جهاني باشيم.

فلاح زاده كشورهاي افريقايي، حوزه خليج فارس ، امريكاي لاتين، آسيايي، آسياي ميانه، افغانستان و عراق را از جمله كشورهاي مورد هدف ايران و استان براي سرمايه گذاري و صادرات به آنها ذكر كرد و از احداث و راه اندازي نمايشگاه صنعتي استان به عنوان يكي از راههاي توسعه صادرات نام برد.

وي با بيان اينكه استان يزد مركز خدمات فني، مهندسي و معماري غني بوده اما دراين زمينه قدمهاي اساسي بر داشته نشده است اظهار داشت: فراهم نمودن زمينه هاي تجارت الكترونيكي و صادرات توليدات با توجه به اخلاق آداب و ارزش هاي اسلامي از ديگر مواردي است كه بايد به آنها توجه گردد.

یزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا