مسئول بسیج سازندگی بهاباد گفت در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی تعدادی از مجریان طرح کشاورزی بسیج سازندگی بهاباد در روستای ده جمال در موقع فصل برداشت زعفران از سطح 10 هکتار از مزارع زیر کشت زعفران خود مقدار 5/5 کیلو گرم زعفران خشک برداشت میکنند

مسئول بسیج سازندگی بهاباد گفت در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی تعدادی از مجریان طرح کشاورزی بسیج سازندگی بهاباد در روستای ده جمال در موقع فصل برداشت زعفران از سطح 10 هکتار از مزارع زیر کشت زعفران خود مقدار 5/5 کیلو گرم زعفران خشک برداشت میکنند وی گفت: کار برداشت زعفران از مزارع بهاباد از نیمه دوم آبان ماه شروع می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد.
مسئول بسیج سازندگی بشهرستان بهاباد با اشاره به خواص داروئی این گیاه افزود: کاهش چربی کلسترول فشار خون افزایش نشاط و شادابی از جمله مزایای استفاده از طلای سرخ است.
صالحی به وجود بسترهای بسیار مناسب آب خاک و اقلیم مناسب در سطح شهرستان جهت توسعه این محصول اشاره کرد و گفت: از کشاورزان درخواست داریم در جهت استفاده بهینه از امکانات موجود و کشت این محصول و اخذ اطلاعات تکمیلی به مدیریت مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
وی میزان برداشت متوسط زعفران در هر هکتار را 5 و نیم کیلوگرم در هکتار دانست.
این مسئول تصریح کرد: زعفران یکی از گیاهان کم آب خواه بوده و کاشت زعفران در بهاباد از اوایل مهرماه شروع می‌شود و زمان برداشت این محصول در آبان ماه می‌باشد گفتنی است بهاباد نخستین تولید کننده زعفران در استان یزد است.
وی گفت: زعفران بهاباد علاوه برمصرف اهالی به شهرهای همجوار و استان خراسان رضوی صادر می‌شود.
صالحی عنوان کرد: زعفران بهاباد نیز از لحاظ مرغوبیت رتبه اول در کشور را داراست و بسیاری از کارشناسان کشاورزی و بازرگانی این امر را مورد تایید قرار داده‌اند.

گفتنی است سطح زیر کشت زعفران در بهاباد 250 هکتار است که کشاورزان بهابادی بیش از 1300 کیلوگرم زعفران خشک از مزارع خود برداشت می کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا