استاندار يزد، بر راه‌اندازي نمايشگاه صنعتي اين استان تاكيد كرد
 
به گزارش یزدفردا به نقل از از روابط عمومي اين استانداري ، " محمدرضا فلاح زاده " در دومين همايش توسعه‌صادرات استان افزود: زمين نمايشگاه مشخص شده و پس از واگذاري قطعي كلنگ آغاز عمليات زده مي‌شود.
 
وي اظهار داشت: داد و ستد در طول تاريخ مرسوم بوده و براي مسلمانان و شيعيان مايه مباهات است كه رسول اسلام (ص) در زمينه صادرات فعاليت داشتند.
 
فلاح زاده با بيان اينكه در گذشته دو ديدگاه اقتصاد باز و بسته حاكم بود كه بعدها تمركز يافته و داراي يك تفكر شد گفت: پيش از اين سرمايه‌گذاري با عنوان زالوصفت تعريف مي‌شد كه جاذبه لازم براي اين گروه به وجود نمي‌آورد.
 
وي اضافه كرد: اين تعريف به دوران طاغوت و نوچه‌هاي استكبار باز مي‌گردد كه منافعشان با منافع ملت وكشور گره نخورده و بر خوداتكايي بي‌توجه بودند.
 
استاندار يزد خاطرنشان كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي امام راحل تعاريف بلندي در خصوص سازندگي كشور و توليد و صادرات داشتند ، كه قلندران تاريخ به كشور تاختند و سمت و سوي همه مسوولان نظام به جبهه‌هاي جنگ تحميلي شد.
 
فلاح‌زاده گفت: مقام معظم رهبري داشتن ثروت و ايجاد آن در جامعه را ارزش خواندند و ما نتوانستيم اين ديدگاه را در جامعه درست تبيين كنيم و بعضا به سرمايه‌گذار و توليدكننده ثروت تاختيم.
 
وي ، اعتقاد دولت و مجلس به حمايت از اين قشر را يادآور شد و ابراز اميدواري كرد:بااجراي اصل ‪ ۴۴قدمهاي اساسي در راستاي سرمايه‌گذاري و توليد برداشته شود.
 
فلاح زاده با بيان اينكه ايجاد ثروت در كشور توليد و صادرات را به دنبال دارد ، بر لزوم فرهنگسازي در بخش توليد ، سرمايه‌گذاري و صادرات تاكيد و اصلاح برخي از قوانين و مقرارت را ضروري دانست.
 
وي اظهار داشت:در جامعه بايد سرمايه‌گذاران و كارآفرينان همانند شهيدان و مجاهدان از ارزش و احترام برخوردار باشند.
 
استاندار يزد ادادمه داد: سفارتخانه‌هاي ما بايد هم سياسي و هم اقتصادي شوند و يكي از ملاكهاي ارزشيابي اين باشد كه چقدر در راستاي صادرات و جذب سرمايه‌گذاري در كشور موفق بوده‌اند.
 
فلاح‌زاده مديريت صحيح بر صنعت توريسم و صادرات ارزشهاي والاي اسلامي را يادآور شد و افزود: اسلام دين آداب و اخلاق است و ما مي‌توانيم با احترام و برخورد درست توريستها را جذب آموزه‌هاي ديني كنيم.
 
وي اظهار داشت: تا رقابت نباشد نمي‌توان بازار دنيا را تسخير كرد و براي رسيدن به اين مهم توجه به كيفيت كالا و رعايت استانداردها ضروري است.
 
فلاح‌زاده همچنين دسترسي به موقع به كالا و تحويل آن ، كاهش هزينه‌ها و مديريت صحيح بر منابع انساني ، امكانات ، تجهيزات و تكنولوژي موجود و نوسازي به موقع رامهم خواند و گفت: برخي از كارخانجات به دليل‌نبود مديريت صحيح ورشكست شده‌اند.
 
وي از كشورهاي آسياي ميانه ، آمريكاي لاتين، افغانستان و عراق به عنوان هدف ياد كرد كه مي‌توان بازار آنها را تسخير كرد.
 
دبير اين همايش نيز گفت: استان يزد در سال جاري در بخش صادرات ‪ ۵۷درصد رشد داشته و در اين زمينه رتبه هشتم كشور را داراست.
 
" ارسلاني زاده " با بيان اينكه هم اكنون ‪ ۵۴درصد كالاهاي توليدي استان از گمرك صادر نمي‌شوند علت آنرا نداشتن بازارچه مرزي، فاصله يزد از مرزها و هم مرز نبودن اين استان با كشورهاي همسايه ذكر كرد.
 
وي اتصال شبكه ريلي به منطقه ويژه اقتصادي، تسهيل در حمل هوايي محصولات گلخانه‌اي ، ايجاد پايانه صادراتي ، برگزاري نمايشگاه بين‌المللي و تشكيل كارگاه آموزشي تخصصي را در توسعه صادرات استان يزد موثر عنوان كرد.
یزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا