(انتخابات مجلس هشتم 193)
جوابیه سازمان نظام صنی استان یزد به مطلب منتشره در یزدفردا
یزدفردا:در پی انتشار خبر سازمان نظام صنفي رايانه اي مرجع قضایی که خود تخلف انتخاباتی می کند؟؟؟؟؟؟!!!!(انتخابات مجلس هشتم 157) به نقل از نامه وارده یکی از کاربران یزدفردا ریاست محترم سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد در یک اقدام مسئولانه وقابل تقدیر پاسخی به یزدفردا ارسال نموده اند که عینا منتشر امید می رود که بر حسب رسالت رسانه ای خود بتوانیم محلی باشیم برای انتقال افکار و انتقادات موجود در جامعه : 
متن کامل نامه ارسالی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد در جواب مطلب منتشره در پایگاه خبری یزدفردا :
یا ایها الذین امنو کونو قوامین لله شهدا بالقسط  ولا یچر منکم شنان قوم علی الا تعدلو اعدلو هو اقرب للتقوی
 
ای مومنان در راه خدا استوار بوده ، گواهان عدالت باشید و مبادا دشمنی با گروهی شما را از عدالت بازدارد .عدالت ورزید که به تقوا نزدیکتر است
 
 
مدیریت  محترم  رسانه یزد فردا
با سلام  عطف  به  مطلب  مندرج  در سایت  یزد فردا   تحت عنوان   « سازمان  نظام  صنفی  رایانه ای  مرجع قضایی که خود  تخلف انتخاباتی می کند ؟؟؟؟؟؟!!!!»
خواهشمند است موارد ذیل  را جهت  اطلاع  مخاطبین محترم آن رسانه  درج نمایید :
· 
 سازمان نظام صنفی رایانه ای  به هیچ وجه مرجع قضایی  محسوب نمی گردد و در محدوده فعالین صنف  فناوری اطلاعات دارای  اختیارات قانونی  رسیدگی به تخلفات صنفی وفنی است و می تواند مطابق  قانون  ،احکام انضباطی صادر نماید. ولیکن شورای  حل اختلاف   تخصصی فناوری  اطلاعات  شماره  یکصدوسه مستقر در دبیرخانه  این سازمان ، از نظر تشکیلاتی   تحت نظر  وتابع  قوه محترم قضائیه  وقوانین مربوطه است  و بالطبع هیچ تبعیتی از این سازمان ندارد . و این  تصور نکارنده  مانند آنست  که  فکر کنیم  شورای حل اختلاف    مستقر در  فلان  مدر سه  ، الزامأ تحت  الامر  مدیریت  همان  مدرسه است .بعض  از اعضا این شورا از هیات مدیره این سازمان و برخی دیگر خارج از آن تعیین شده اند .تذکر این موضوع به جهت  حفظ ساحت قضا وت ، و روشن  شدن  نقش این  دونهاد و جلوگیری از خلط  موضوع   اعلام گردید . چه  اطلاق  نسبت ناروا به این سازمان  قابل تحمل ولیکن    حفظ  حرمت   قضاوت    واجب است .
 سپاس  خداوند رحمان  ، که این سازمان  بدون هیچ بودجه دولتی   ،  وتنها بر اساس  حق عضویت اعضا ی خود  و همیاریهای ایشان  فعالیت می نماید
و در این مورد مطابق  روال های قانونی    پاسخگو  اعضا ست . مزید اطلاع آنکه  سالن کنفرانس  پارک  فناوری اقبال  در اجاره ولاجرم تصرف  بخش خصوصی است  و این سازمان نیز چون دیگران  برای  جلسات مختلف  خود  سالن را اجاره  و برای  هر دقیقه آن  وجه رایج مملکت پرداخت می نماید  .لذا انصاف  حکم  می کند  تاکید نماییم مجموعه مدیریت پارک ، کوچکترین  نقشی  در برگزاری  جلسه مذکور نداشته و ما با اجاره سالن اغلب  جلسات   را برگزار می کنیم . لذا هنگامی که سالن را اجاره  واختیار شده است   اتهام سوء استفاده از امکانات دولتی وجاهت  نداشته   ونارواست .
·       
به پیوست    دعوت نامه این سازمان   جهت شرکت در جلسه ای  با حضور آقایان   مهندس   کلانتری  و حجت الاسلام  محصل همدانی  تقدیم گردیده است  همانطور که از محتوای دعوت از اعضا بخوبی  استفاد می شود  .
 هدف  ونیت سازمان  از بر گزاری این  جلسات    آنست که اولأ  به مصداق  آیه شریفه   «فبشر عبادالذین یستعمون القول فیتبعون احسنه ، اولئک الذین هدیهم الله واولئک هم واولوالالبا ب »    پس مژده بخش آن بندگان مرا ، آنانکه سخنها گوش فرامی دهند وازنیکوترین سخن پیروی می کنند  آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده  وآنانند که صاحب خردند  ، می خواستیم  بیشتر بشنویم  وفرصت  بیشتر  شنیدن و شناخت  بهتر را از دست ندهیم . علاوه بر آن تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر  انتخاب  اصلح   بر همه  ما  تکلیف  کرده است که در شناخت خود  دقت  کافی  نموده ، و مسلمأ نگارنده محترم انتظار نداشته  چشمان و گوشمان را تا  فرصت  یک  هفته  ای تبلیغات رسمی  بسته  وبه همان فاصله زمانی کوتاه بسنده کنیم اگر چنین است  بسیاری  از روحانیون  ووعاظ  محترم  که احتمال کاندیداتوری  خود می دانند بناچار باید خود را ممنوع المنبر می نمودند  وهمچنین  نمایندگان  مجلس فعلی از هر مصاحبه و اظهار نظر خودداری   واساتید دانشگاه و خلاصه هرکس  احتمال  کاندیداتوری  خود می داد باید  روزه سکوت می گرفت  و آنوقت تکلیف    کسی که  می خواست  با شناخت انتخاب کند چه بود ؟ یعنی این همکار محترم ما   ،این حق را به  فعالین همکار خود نمی دهد که دیدگاهها و نظرات نامزدهای احتمالی را درخصوص  حوزه صنفی خود بشنود ؟ یعنی این  نباید دغدغه ما باشد که   آشنایی    نامزدها  به حوزه  کار ما  چقدر است  ؟ دومین هدف  آن بود که  از فرصت بدست آمده در اثر انتخابات مشکلات  ومصائب  این صنعت جوان  باطلاع صاحبنطران و نامزدهای  احتمالی  رسانده شود و توجه ایشان را  به مزیت ها و پتانسیل های  صنعت فناوری اطلاعات  جلب نماید  فراموش نکنیم بسیاری  از این افراد  در مراکز تصمیم سازی  کشور نقش داشته  ویا دارند  .همچنین مایل به  ترویج  این رویکرد  جدید در عرصه انتخابات هستیم   ، که  این سیاست  زدگی  حاد  نباید مانع از غفلت ونگاه جدی به مسائل صنفی گردد. بوِیژه آنکه  اسارت  خود خواسته  در  دسته بندیها نیز نباید مانع از چشم بستن بر دغدغه های صنفی گردد. و بالاخره  آخرین  هدف  ما  آشنایی  همکاران و ایجاد امکان گفتگورودرر و وطرح مسائل شغلی خود با دست اندرکاران  ومسئولین و مدیران و نامزدهای احتمالی است .مسلمأ استقبال  خواهیم کرد  چنانچه نظراتی در  نقد اهداف برشمرده البته با ادله  دریافت کنیم ویا لااقل مورد ارشاد قرار گیریم که چگونه  به این شناخت برسیم ؟
 امادرمورد   اشاره نگارنده محترم به اینکه  این سازمان  مرتکب  تخلف  تبلیغ پیش از موعد شده است  .ولا تقف ما لیس لک به علم . از آنچه بدان آگاهی یقینی نداری پیروی نکن . خوب بود نگارنده محترم   قبل از هر نوع قضاوت و صدورحکم قطعی وعجولانه  سخنان حاضرین در جلسه را به عنوان  شاهد وما را به عنوان متهم  می شنیدند و آنوقت اینچنین بی پروا حکم صادر می کردند .
همه شاهدان  در جلسه و نوار وفیلم جلسه گواه آنند که مهندس کلانتری  اشاره ای به نامزدی خود نکرد و دعوتی به رای دادن به  خودش  ننمود گسی برای کسی هورا نکشیدکسی برای کسی  کف  نزد  مداحی یا خودستایی  نشد بحٍث  اصلی  مشکلات حوزه  فناوری اطلاعات بود  . حاضرین طیف  وسیعی از مشکلات را که دامنه ای از ضعف های بخش خصوصی  ، دولت ونهادهای قانونگذاری بود بیان داشتند  ومهمان جلسه نیز ضمن اشاره به فعالیت های خود در زمان استانداری یزد تاکید نمود که باتوجه به جوان بود ن این صنعت  همه  مسئولان از جمله خود ایشان  نیاز به  آموختن بیشتر  د راینمورد دارند محورهای دیگر صحبت  ایشان نقل خاطره ای از دوران پیروزی انقلاب  و تشریح پیشنهاد به مقام معظم رهبری در مورد قطب  علمی قراردادن یزد  ، بود  .حتی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد تایید صلاحیتش  جمله روشنی نگفت وخواست در ابن مورد مطلبی رسمی گفته نشود  خوب است ویژگیهای  یک میتینگ انتخاباتی را اول بشناسیم سپس آن را با یک  جلسه ای که برای  شناخت بشتر افراد و انعکاس مشکلات صنفی  تشکیل می گردد مقایسه کنیم .
 لازم است یادآور شویم  همانطور که در دعوت نامه پیوست    ذکر گردیده است این سازمان همواره امادگی دارد که  نشستی  رابرای هر صاحبنظری که  تمایل داشته باشد   با محوریت  مسائل حوزه فناوری اطلاعات ترتیب دهد  که  خوشبختانه آقایان مهندس کلانتری   وحجت  الاسلام محصل همدانی اولین کسانی بودند که دعوت مارا پذیرفتند و  ما سعی کردیم فرصتی برای  شنیدن  وگفتن  فراهم کنیم .بسیاری از شخصیت های دیگر نیز اعلام آمادگی نموده اند که  به محض قطعیت موضوع به اطلاع همکاران  خواهدرسید .
همانطور که می دانید  خبری  که درمورد موضوع اخیر در آن رسانه محترم درج شده بود  یکصد وپنجاه وهفتمین  خبر انتخابات بود طی این مدت بارها به کاندیداتوری  افرادی که  صلاحیت ایشان در دست بررسی  است اشاره شد و اخبار مربوط به آن درج گردید در چند نوبت  بیانیه  ومصاحبه  نامزدهای احتمالی  درج گردید طی  روزهای اخیر شاهد  مجالس عمومی بوده ایم که بعض از نامزدهای احتمالی  از طیف  های  مختلف  به  ایراد سخن پرداخته اند  . حتی بعض از صنوف واقشار   دیگر که بظاهر،تعداد دانشگاه رفته شان از صنف  ما  وشما همکار عزیز کمتر است  .برای شنیدن  پیشتاز بوده و جلسات مشابهی داشته اند .
به درگاه  خداوند تبارک  وتعالی  پناه می برییم  از  دعوت  به جهل  ، از دعوت به  بستن گوش و بستن چشم  از قضاوت  غیرمنصفانه واز ارزان فروشی  آبرو  برادر وخواهر دینی امان ( بدون دهها علامت سوال وتعجب  اما  با  دلی  مالامال از درد...)
با تقدیم احترام مجدد
حمیدرضاقمی
پیوست :
 
مدیریت محترم شرکت .........
با سلام احترامأ  باستحضار می رساند  در آستانه انتخابات مجلس  هشتم  وبا عنایت به نقش  مهم  و اساسی نهاد قانونگذاری  در تصمیم  سازی  و توسعه  صنعت    فناوری ا طلاعات  و تدوین مقررات  وقوانین حوزه کسب  وکار ، استماع  دیدگاههای  نامزدهای احتمالی و صاحبنظران  و انتقال  مشکلات  به ایشان  بسیار ضروری است  . به همین منظور برنامه های ذیل به منظور نیل به اهداف بالا ترتیب داده شده است  . بدیهی است  این سازمان   بنا  موضع گیری  وجانبداری  از  هیج فرد یا گروه را در انتخابات ندارد و ار هر فرصتی برای آگاه ساختن  اذهان عمومی از مشکلات طاقت فرسا  این حوزه  استقبال می نماید .بنابراین  آمادگی خودر ا برای  ایجاد فرصت مشابه برای سایرین نیز اعلام می نماید
Ø      شنبه  بیستم بهمن هشتادو شش    ساعت  پانزده   درمحل سالن  اجتماعات  پارک  فناوری اقبال   .مهمان  :جناب  آقای مهندس  حمید کلانتری
Ø       شنبه بیست وهفتم  بهمن  هشتاد وشش  ساعت پانزده سالن اجتماعات  پارک فناوری اقبال . مهمان : حضرت حجت الاسلام  محمد تقی محصل همدانی
حضور جنابعالی موجب   انعکاس بهتر  مشکلات و نمایانگر  پیوستگی  وجدیت آحاد صنف نسبت به مسائل صنفی خود می باشد .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    با تقدیم احترام
                                                                                                                                                                                                                                                      رئیس هیات مدیره – حمیدرضا قمی  
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا