معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: در سال گذشته مازاد درآمد ها به صورت يكسان به استان ها اختصاص يافته است كه اميدوارم در دولت تدبير و اميد اين مقوله منصفانه تر دنبال شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز شنبه 12 مهرماه در جلسه ستاد درآمد و تجهيز منابع استان كه در محل دفتر معاونت برنامه ريزي برگزار شد، اظهار داشت: سهم مازاد درآمد استان تا كنون به صورت شايسته پرداخت نشده است.
وي افزود: در سال گذشته مازاد درآمد ها به صورت يكسان به استان ها اختصاص يافته است كه اميدوارم در دولت تدبير و اميد اين مقوله منصفانه تر دنبال شود.
بابايي در ادامه با اشاره به اينكه همه استان ها حق پرداختن به مقوله كشاورزي را دارا هستند، خاطر نشان ساخت:90 درصد آب مصرفي در استان به كشاورزي اختصاص دارد كه در برخي نقاط مثل محل هاي كشت پسته سختي آب به 15 هزار نيز مي رسد.
وي بيان كرد: زير 10 درصد از درآمدهاي استان به كشاورزي تعلق دارد كه در راستاي استفاده بهينه از اين صنعت كشت گلخانه اي جايگزين كشت غرقابي شده است.
اين مقام مسئول تصريح كرد: آب منطقه اي استان به هيچ وحه اجازه بهره برداري از آب جديد در راستاي توسعه كشاورزي را نخواهد داد.
در اين جلسه مقرر شد كميته اي با محوريت اداره كل اقتصاد و دارايي تشكيل و راهكارهاي قانوني اخذ ماليات از درآمد اتباع بيگانه در استان مشخص گردد.
گفتني است درآمد دولت از محل استان ها در سال جاري 52 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است كه سهم استان يزد از اين درآمد 746 ميليارد تومان است و در شش ماهه ابتدايي سال جاري 453 ميليارد تومان آن محقق شده است.
لازم به ذكر است درآمد استان هاي كشور را 94 درصد ماليات و بقيه ثبت اسناد و جرايم به خود اختصاص مي دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا