اطلاعيه مهم مهندس كلانتري خطاب به مردم شهرستانهاي يزد و صدوق (انتخابات مجلس هشتم 151 )

يزدفردا :ساعاتي قبل مهندس كلانتري آخرين مطلب وبلاك خود را خطاب به مردم حوزه انتخابيه خود نوشت كه عينا منتشر مي گردد :

مردم خوب و شريف شهرستانهاي يزد و صدوق
با توجه به مسائلي که در روند بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي در سطح کشور رخ داد و در دو مرحله رسيدگي تعداد زيادي از افراد موجه، خوشنام ، توانا در مناطق مختلف از جمله استان يزد به عناوين عدم التزام عملي به اسلام يا نظام جمهوري اسلامي يا هردو رد صلاحيت شدند يا صلاحيتشان محرز نگرديد، از جمله افراديکه سوابق طولاني در قبل و بعد از پيروزي انقلاب در خدمت انقلاب، مردم و نظام جمهوري اسلامي و دفاع مقدس بوده اند، طبيعتا اين قضيه بازتاب گسترده اي اين روزها در سطح جامعه داشته است. موجي از نگراني، شکوه و اعتراض در قشرها و گروههاي مختلف مردم را بهمراه داشته است که در ذيل نکاتي را در اين رابطه با تاکيد بر آنچه به اينجانب مربوط مي شود اشاره مينمايم :

1.اولا بايد توجه نماييم که نظام جمهوري اسلامي نظامي مردمي و برخواسته از مردم است.مهمترين نکته و مسئله اي که در فرمايشات حضرت امام در 12بهمن 57 در بهشت زهرا مطرح شد( که خوشبختانه شايد براي اولين بار صدا و سيما تقريبا به طور کامل در شبکه 3 پخش کرد) تاکيد بر همين موضوع بود که مشروعيت دولت ها را، به خواست مردم دانستند و تعيين دولت از طرف خود را به واسطه خواست و تاييد مردم اعلام نمودند. مقام معظم رهبري نيز بارها بر اين مسئله تاکيد داشته اند و در رابطه با انتخابات نيز مهمترين مسئله را حضور حداکثري مردم در روز راي دادن دانستند .

2.براي فراهم ساختن حضور حد اکثري مردم در روز انتخابات بايد ابزار و شرايط آن را فراهم کرد که مهمترين عامل آن امکان انتخاب و رقابت واقعي در بين نامزدهاست ، اگر مردم احساس کنند که مي توانند نماينده مورد نظر خود که از ديدشان اصلح است در بين نامزدها بيابند ، براي حضور خود توجيه مي يابند که از يکدست بودن و از يک جناح بودن کانديداها و حذف کامل جناح رقيب چنين فضايي ايجاد نمي گردد.
3- از اين فرصت استفاده نموده و صميمانه از مردم شريف شهرستانهاي يزد و صدوق ، از قشرها و گروه هاي مختلف درخواست مي نمايم از هرگونه تجمع و اقدام غير مجاز وغير قانوني پرهيز و با پاره اي از جو سازي ها ، شايعاتي که گاهي ساخته و پرداخته و منتشر مي شود ، به صورت منطقي و هدايت گرانه برخورد و نسبت به رفع ابهام از اذهان جامعه تلاش نمايند و اجازه ندهند بعضي از افراد مغرض با سوء استفاده از فرصتها به تخريب و تضغيف ديگران بپردازند.

4- از آنجا که گاهي به صورت پراکنده شنيده مي شود بعضي از کانديداهاي محترم با هوادارانشان در گوشه و کنار اظهار مي دارند که صلاحيت فلان وفلان رد شده است و ديگر در انتخابات شرکت نمي کنند و گاهي هم حرفهاي ديگر، صراحتا اعلام مي دارم، اين اقدامي تخريبي و خلاف اخلاق و قانون و البته قابل پيگيري است . همه نامزدهاي رد صلاحيت شده که حداقل 20 نفر مي باشند طبق قانون هنوز داوطلب نمايندگي محسوب مي شوند و صلاحيتشان بر اساس اعتراضي که داشتند در دست بررسي است تا نظر نهايي صادر شود.
5- به لطف الهي از زماني که موضوع رد صلاحيت مطرح شده به طور مرتب از طريق گفتگوي حضوري و تلفني، با ارسال پيامهاي کوتاه، با درج يادداشتهايي در حاشيه مطالب وبلاگ شخصي ام مورد لطف و محبت بي شائبه و بزرگوارانه مردم عزيز و دوستان و آشنايان بوده ام . ضمن سپاس از اين همه لطف و مرحمت به آگاهي مي رسانم که دوستان متعددي در تهران از طرق و مجاري مختلف رايزني ها و پيگيري هاي فراواني در جهت حل و فصل از طريق شوراي محترم نگهبان داشته اند و اظهار اميدواريهاي خوبي نيز در جهت رفع مشکل شده است. تاخير و مصلحت الهي چه راهي را برايمان مقدر فرمايد که انشاء الله همان خير و مطلوب خواهد بود !

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا