ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در انتخابات (انتخابات مجلس هشتم 148)


يزدفردا :معاون سياسي قضايي سازمان بازرسي كل كشور با اعلام آمادگي تمام دفاتر استاني سازمان بازرسي و معاونت متبوعش در نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در آستانه‌ انتخابات، ‌خاطرنشان كرد: در صورت مشاهده فعل مجرمانه از سوي دستگاه‌های دولتی، گزارش به مراجع قضايي ارسال مي‌شود.

به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور محمود صفري درباره‌ اقدامات معاونت سياسي قضايي سازمان بازرسي کل کشور براي نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: حيطه‌ نظارتي سازمان بازرسي كل كشور بر اساس ماده‌ 59 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي است كه طبق آن هرگونه استفاده از امكانات دولتي له يا عليه كانديدا ممنوع است.

وي با بيان اين‌كه نظارت بر انتخابات به عهده‌ شوراي نگهبان است و وزارت كشور نيز مجري انتخابات است، خاطرنشان كرد: سازمان بازرسي بر خود انتخابات نظارت ندارد اما موضوع سوءاستفاده از امكانات دولتي را تعقيب مي‌كند.

صفري با اعلام اين‌كه فعاليت سازمان بازرسي کل کشور تقريبا از زمان شروع ثبت‌نام كانديداهاي انتخابات آغاز شده است، ادامه داد: در اين رابطه بخشنامه‌اي نيز به دفاتر استاني سازمان ارسال كرده‌ايم،هرچند تبليغات شروع نشده اما كار اصلي ما به صورت فشرده در زمان تبليغات است كه احتمال سوءاستفاده از امكانات دولتي فراهم مي‌شود.

معاون سياسي قضايي سازمان بازرسي کل کشور با اعلام آمادگي تمام دفاتر این سازمان در سراسر كشور در رابطه با انتخابات پيش‌رو گفت: در تهران نيز ستادي در معاونت سياسي قضايي سازمان تشكيل شد تا نظارت و بررسي خود را حول قانون عدم سوءاستفاده از امكانات دولتي انجام دهد و تمام همكارانمان در سراسر كشور، آمادگي اخذ و بررسي هر گزارشي را در اين رابطه دارند.

وي با تاكيد بر اين‌كه هيچ كانديدايي حق ندارد از امكانات دولتي له يا عليه كانديدای ديگر استفاده كند، خاطرنشان كرد: با تهيه‌ گزارش در صورت مشاهده‌ فعل مجرمانه از سوي دستگاه‌ها، گزارش به مراجع قضايي ارسال مي‌شود و تذكرات لازم نيز به مسئولان تشكيلات مربوطه داده مي‌شود.

صفري با بيان اين‌كه بخشي از اقدامات ما در اين زمينه پيشگيرانه است، يادآور شد: هشدارهايي در اين زمينه به مسئولان داده شد و خبر تشكيل ستاد نيز توسط رييس سازمان بازرسي كل كشور اعلام شده است.

معاون سياسي قضايي سازمان بازرسي کل کشور در مورد نظارت بر وعده‌هاي غير عملي برخي نامزدهاي انتخابات نيز گفت: سازمان بازرسي كل كشور بر گفتار و رفتار نامزدها نظارتي ندارد، البته يكي از پديده‌هاي ناپسند كه در تبليغات انتخاباتي مشاهده مي‌شود، وعده‌هاي غيرعملي است كه برخي افراد يا هوادارانشان جهت جلب آراي مردم مي‌دهند.

وي افزود: بسياري از اين وعده‌ها نه تنها غيرعملي است بلكه در چارچوب اختيارات و شرح وظايف نمايندگي نيست كه مردم بايد هوشيار باشند و فريب اين‌گونه وعده‌هاي غيرعملي را نخورند.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا