استاندار یزد خاطر نشان نمود: همفكري ، هم انديشي و همكاري و اقناع  همديگر با دلايل علمي از مهمترین وظایف همه دستگاه های استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" در جلسه ای به منظور بررسی افزایش تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در استان و چگونگی عملکرد ایستگاه پرورش این ماهی در بافق، مبحث محيط زيست را يكي از مسائل اساسي و مورد توجه دولت تدبیر و امید دانست  و آنرا يكی از محورهای عمده در برنامه ريزي و تصميم گيري ها ذکر کرد و گفت: دنيا تجاربي را در زمينه توليد این نوع ماهی دارد که از آن تجارب مي توان به درستی استفاده کرد و راه های طی شده توسط آنها را در مشکل ساز نبودن تولید و پرورش این گونه آبزی به کار گرفت.
استاندار یزد افزود: یکی دیگر از مواردیکه باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد، تکمیل تحقیقات و پژوهشهای لازم در خصوص نحوه تکثیر و پرورش این ماهی و همچنین بررسی راه هایی برای تسهیل در تولید آن است..
وی سپس با اشاره به لزوم همکاری و همفکری سازمانهای حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی استان در این خصوص خاطر نشان نمود: همفكري ، هم انديشي و همكاري و اقناع  همديگر با دلايل علمي از مهمترین وظایف همه دستگاه ها به ویژه این دو نهاد در خصوص موضوع مطروحه است.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس با اشاره به نگرانی سازمان محیط زیست در خصوص راه یابی این گونه جانوری به آبهای آزاد و احتمال تاثیر آن بر اکوسیستم جانوری منطقه گفت: باتوجه به محدوديتي كه  در منابع آبي استان داريم ، میتوان انتقال بچه ماهي به استانهاي ديگر را كنترل كرد.
وی از مسئولین جهاد کشاورزی استان خواست تا به دنبال راهكارهايي برای اقناع محيط زيست در امر صدور مجوز لازم برای تولید و پرورش انبوه این ماهی در استان باشند و تصریح کرد: نمونه همین ماهی در شهر لندن در مقیاس انبوه در حال تولید است و این در حالیست که این شهر به آبهای آزاد راه دارد و باید دید که چه استانداردهایی را به کار گرفته اند تا نگرانی آنها از بابت راه یابی این گونه به آبهای آزاد و تهاجمی عمل کردن آن در مواجهه با گونه های بومی منطقه رفع شده است.
استاندار یزد در پایان این جلسه از مدیران دو سازمان حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی استان خواست تا با همفکری کارشناسان ذیربط، به ارائه طرحی جامع در خصوص تولید و پرورش این گونه جانوری در استان بپردازند تا در نشستی مشترک با ریاست سازمان محیط زیست کشور، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و راهکار شایسته برای این امر منظور گردد.


 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا