استاندار يزد و موضوعات مصوبات سفر رهبري -سهام عدالت -و علت عدم مصاحبه استاندار (نشست رسانه اي استاندار يزد 1)

 استاندار يزد در مورد پيگيري مصوبات سفر رهبري گفت :: پيگيري مصوبات ، دستورات و تاكيدات مقام عظماي ولايت در يزد ، پس از صدور فرمان معظم له و ابلاغ توسط دولت از اهم برنامه‌هاست.

وي ، با اشاره به بركات مادي و معنوي اين سفر اظهار داشت: دستورات ولي امر مسلمين درمورد استان يزد تاكيدي و در جهت توسعه بوده است كه تاثيرات آن منشا خير و بركت فراواني خواهد بود.

استاندار يزد اضافه كرد: اختصاص ‪ ۱۷۰‬ميليارد تومان بصورت قطعي و ‪۱۰۱‬ ميليارد تومان تسهيلات بانكي از منابع مختلف بخشي از دستاوردهاي مادي سفر مقام عظماي ولايت به استان يزد است.

فلاح زاده گفت: تصويب نهايي پروژه خط دوم انتقال آب زاينده‌رود به يزد را مي‌توان سرآمد مصوبات اين سفر عظيم خواند كه در آينده موجب تحولي بزرگ در خطه كويري يزد خواهد بود.

استاندار يزد همچنين گفت: طرح استفاده بهينه از آب كشاورزي و تصويب آن در وزارتخانه جهاد و كمك يك ميلياردي به مراكز فرهنگي استان نيز از ديگر مصوبات مهم اين سفر بوده‌است.

وي در ادامه به پيگيري مصوبات سفر سال گذشته هيات دولت اشاره كرد و افزود: حدود ‪ ۴۴‬درصد از اين مصوبات كه تعداد آن بعلاوه توافقنامه‌ها بيش از ‪ ۲۰۰‬مورد است در مرحله اجرا قرار گرفته‌است.

استاندار يزد گفت: پروژه‌هاي راه بخصوص راه آهن يزد به شيراز به تصويب نهايي رسيده و كار مطالعاتي آن در مرحله اجراست.

فلاح زاده ادامه داد: در بخش سهام عدالت، كار ثبت نام سه گروه شامل افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي ، روستائيان و عشاير و كارمندان و بازنشستگان تامين اجتماعي انجام شده و ‪ ۵۰‬هزار نفر از گروه اول سود سهام خود را نيز دريافت كرده‌اند.

استاندار يزد در پاسخ به سوال اكثر خبرنگاران استان كه از عدم مصاحبه و برگزاري جلسات مطبوعاتي ايشان گلايه داشتند،نيز گفت: ابتدا بايد شناختي از وضعيت و موقعيت جغرافياي مختلف سياسي ، اجتماعي و اقتصادي استان پيدا مي‌كردم و با اطلاعات جامع‌تري پاسخگو مي‌بودم. قبل از انجام كار نمي‌توان‌از فعاليتهاي خودو دستگاه سخني گفت لذا پس از حداقل بخشي از كارهاي اجرايي در خدمت رسانه‌ها هستم.

وي درمورد فعاليتهاي چند ماه گذشته در استان گفت: ابتدا شناخت كافي از توانمنديها، سفر و بازديد از شهرستانها بخصوص نقاط محروم ، ساماندهي كميسيون‌ها و كم كردن جلسات بيهوده و پرداختن به صورت موردي و جمعي به مشكلات مردم جزئي از اقدامات انجام شده‌است.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا