محمد زاده رحماني


دكارت در قرن هفدهم گفته بود: "من فکر می کنم، بنابراین من وجود دارم".  قرن ها قبل از او ارسطو گفته بود: من زنده ام چون نفس مي كشم اما امروز جامعه شناسان مي گويند: "من زنده ام چون ارتباط دارم".
از اين جاست كه اهميت ارتباطات و اطلاع رساني مشخص و نقش قابل توجه خبر نگاران به عنوان طليعه داران عرصه خبر و اطلاع رساني مشخص مي شود.
امروزه پويايي سازمان ها، معرفي ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل، به چالش كشيدن و پاسخگو نمودن مسئولين، برقراري ارتباط دوسويه بين مردم و مسئولين، انتقال واژه ها و مفاهيم به مخاطبين، افزايش آگاهي افراد و اقشار مختلف و به روز نگه داشتن آنها از جمله وظايف و اموري است كه بر دوش خبرنگاران نهاده شده و اين زحمتكشان با كمترين امكانات و كمترين توقع، اقدام به ايجاد و تداوم جريان اطلاع رساني مي كنند.
هر چند در ممالك توسعه يافته به خبرنگاران ارزش خاصي قائل و حرفه خبرنگاري به عنوان يكي از مشاغل جذاب و پردرآمد محسوب مي گردد اما در كشورها و شهرستان هاي در حال توسعه نيز به توليدات خبري نياز بيشتري است و خبرنگاران مي توانند نقش قابل توجهي در روند توسعه ايفا كنند.
بر اين اساس،‌ امسال تصميم گرفتيم براي اولين بار به مناسبت روز خبرنگار، نشست صميمانه اي با 12 نفر از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رساني شهرستان داشته باشيم زيرا اعتقاد داريم امروز خاتم بيش از هر چيز به معرفي شدن نياز دارد. اين سرزمين ناشناخته سرزمين فرصت هاست و اين خبرنگاران هستند كه مي توانند با قلم و گفتار خود اين ظرفيت ها و فرصت ها را از جاذبه هاي اكوتوريستي گرفته تا كشاورزي و صنعت و معدن به علاقه مندان و مخاطبين خود معرفي كنند.
اين 12 نفر كه انشاالله در آينده نزديك شاهد افزايش تعداد آنها خواهيم بود با كمترين توقع و امكانات با عشق و علاقه دل در گرو رفع محروميت و توسعه خاتم نهاده اند و با توليد گزارشات خبري، پيگيري مشكلات مردم و بازخواست مسئولين ادارات و نهادهاي شهرستان سعي در كمك به آباداني، افزايش رضايتمندي مردم و پاسخگو نمودن مسئولين دارند.
به همه خبرنگاران، بخصوص خبرنگاران استان و شهرستان دست مريزاد و خداقوت مي گوييم  و اميدواريم تحولي كه در عرصه خبر و اطلاع رساني شهرستان خاتم ايجاد شده است، تداوم داشته باشد.  





این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا