مدیربورس منطقه ای یزد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با در نظر گرفتن میزان محدودیت هایی که در بازار پول به وجود آمده است، استقبال شرکت های بخش خصوصی برای تامین مالی خود از طریق بازار سرمایه افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی اکبر جعفری افزود: از این رو درصدد هستیم با همکاری اتاق بازرگانی استان در  همایشی به تشریح شیوه های مختلف تامین منابع مالی مورد نیاز شرکتها از طریق بورس اقدام کنیم و نشان دهیم که ورود شرکت های جدید بخش خصوصی به بورس و تلاش آنها برای تامین مالی پروژه ها خود از طریق این بازار، می تواند راهگشای بسیاری مشکلات فعلی آنها باشد.

وی افزود: معمولاً شرکت ها از دو طریق نسبت به تامین منابع مالی خود اقدام می کنند، بدین معنا که در مرحله نخست با سرمایه شرکا و تسهیلات بانکی  سرمایه گذاری خود را آغاز می کنند و در مراحل بعد  می توانند از طریق بازار سرمایه با انتشار سهام جدید و افزایش سرمایه و یا انتشار اوراق مشارکت و صکوک و... اقدام به تامین سرمایه مورد نیاز خود  کنند.

جعفری با اشاره به روند کنونی بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سرمایه هم اکنون از پتانسیل و ظرفیت خوبی برای تامین مالی طرح ها و پروژه ها برخوردار است و اگر اطلاع رسانی درستی در این زمینه انجام شود، قطعا شرکت های زیادی به این سمت حرکت خواهند کرد.

مدیر بورس اوراق بهادار یزد خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و تسهیلاتی که بازارسرمایه برای شرکت ها قایل است می توان به حضور گسترده بخش خصوصی به این بازار امیدوار بود شرکت های بخش خصوصی هم اکنون به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند نسبت به رشد و توسعه خود اقدام کنند، باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنند.

وی تسهیلات مختلف به ویژه در حوزه معافیت های مالیاتی و تامین مالی ارزان قیمت در بازار سرمایه و تنوع روشهای تامین مالی بوِیژه از طریق ابزارهای مالی جدید نظیر اوراق مشارکت و صکوک  را از جمله جذابیت های بازار سهام دانست.

همایش « شیوه های تأمین مالی و پذیرش شرکتها» روز چهارشنبه 15 مرداد از ساعت 19 لغایت 22 در محل سالن همایش ها، اتاق بازرگانی یزد واقع در بلوار 17 شهریور، روبروی 52 متری امامشهر برگزار می شود.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا