به گزارش خبرنگار يزد فردا از خاتم، محمد زاده رحمانی در جمع خبرنگاران در خاتم اظهار کرد: خاتم یکی از شهرستان‌های استان یزد است که از جاذبه‌های بسیاری در زمینه زیست محیطی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این جاذبه‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در رونق گردشگری و اقتصاد شهرستان داشته باشند، خاطرنشان کرد: جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زیست محیطی این شهرستان آنطور که باید و شاید  معرفی نشده است.  

وی افزود: با نشست‌ها و رایزنی‌هایی که با اداره کل حفاظت محیط زیست استان داشتیم بنا داریم پتانسیل‌های بالقوه زیست محیطی شهرستان را به بالفعل تبدیل کنیم.

فرماندار خاتم تاکید کرد: به وسیله این کار، می‌تواینم حداکثر استفاده را از جاذبه‌های زیست محیطی در ایجاد توسعه اکوتوریسم یا همان گردشگری طبیعی به عمل آوریم.

این مسئول اضافه کرد: استفاده از تنوع زیست محیطی در جهت توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی یک ضرورت است و به این روش می‌توان در آمد بسیاری برای شهرستان و استان ایجاد کرد.

زاده رحمانی افزود: اخیرا پرنده زیبای هوبره به عنوان نماد حیات وحش استان در کشور معرفی شده است که برای ما باعث اهمیت و افتخار است.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل هم در جهت توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

فرماندار خاتم گفت: در این زمینه باید تمام مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند تا شاهد پیشرفت صنعت اکوتوریسم در خاتم باشیم علاوه بر اینکه باید زمینه حضور بخش خصوصی هم در این عرصه فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا