مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: علمی شدن ورزش با توجه به پیچیده شدن آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مسعود شریعتی در نشست اعضاء هیئت ورزش های دانشگاهی استان یزد گفت: توجه به ورزش قهرمانی و همگانی ما باید به سمتی برود که بحث ورزش و تربیت بدنی ازحالت فوق برنامه خارج شده و جزء برنامه های اصلی حساب شود تا بتواند بطور مستقیم بر نظام علمی کشور تاثیر گذار شود و قطعا اثرات مثبتی نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: در سالهای گذشته آثار ورزش دانشگاهی به وضوح درجامعه دیده می شود و این ثمره زحمات مدیران تربیت بدنی دانشگاه است و تاسیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گامی بلند در این راستا بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای دانشگاهها و استعدادهای فراوانی که در بخش‌های علمی و ورزشی دارند، گفت: استفاده از نیروهای متخصص باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

شریعتی ادامه داد: با ارتقاء نگاه علمی حاکم بر ورزش می‌توان آینده آن را به خوبی پیش بینی کرد و برای افق‌های روشن برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر همگانی کردن ورزش در جامعه تصریح کرد: برای رسیدن به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای می‌بایست از کوهپایه ورزش همگانی بگذریم که توجه به ورزش پرورشی بویژه ورزش مدارس و دانشگاهها می‌تواند ورزش قهرمانی را روز به روز گسترش دهد.

در ادامه این نشست رئیس هیئت ورزش های دانشگاهی استان یزد هم گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این هیئت ارائه کرد و گفت: ورزش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می تواند در توسعه پیشرفت ورزش در جامعه نقش بسیار مهم و اساسی داشته باشد.

محمدرضا ساده افزود: در سال های گذشته در سال های اخیر فعالیت گسترده تربیت بدنی دانشگاه ها و همکاری مراکز علوم پزشکی ، پیام نور، آزاد اسلامی و جامع علمی کاربردی مسیر تازه ای در پیش روی ورزش دانشگاه ها گسترده نموده که فعالیت هیات ورزش های دانشگاهی استان یکی از عوامل مهم وحدت و همکاری مراکز آموزش عالی به شمار می رود.

وی افزود: هیات ورزش های دانشگاهی استان بر اساس سیاست های فدراسیون، اهدافی چون تامین سلامت، نشاط و ارتقای توانمندی دانشجویان از طریق فعالیت های ورزشی، تحکیم مبانی دوستی و تفاهم میان دانشجویان استان، برگزاری رقابت های ورزشی میان مراکز آموزش عالی و برگزاری کلاس داوری و مربیگری را دنبال می کند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان



 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا