روحانیون باید به شبهه‌های ایجاد شده در ذهن جوانان و نوجوانان بسیارهوشمندانه و با استناد به قرآن کریم، احادیث و رساله مراجع تقلید پاسخ دهند.

صادقي مهريز : حجت الاسلام علی برهان امام جمعه شهرستان مهريز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را  ماه بندگی خدای متعال دانست و با اشاره به نقش روحانیون در هدایت مردم گفت: روحانیون طلایه داران جبهه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستند.
امام جمعه مهریز تبلیغ را یکی از وظایف مهم در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: آنچه که روحانیون باید در منابر مطرح کنند بیان موضوعاتی در زمینه گناه شناسی، راههای تقویت تقوی و روحیه پرهیز از گناه، عواقب دنیوی و عذاب‌های اخروی گناه است که می‌تواند بسیاری از جوانان را به راه قرآن و اهل بیت علیه السلام هدایت کند.

وی افزود: روحانیون باید به شبهه‌های ایجاد شده در ذهن جوانان و نوجوانان بسیارهوشمندانه و با استناد به قرآن کریم، احادیث و رساله مراجع تقلید پاسخ دهند.
امام جمعه مهریز، با بیان اینکه ماه رمضان بهترین زمان رشد و سیر معنوی انسان است تصریح کرد: در این ماه روحانیون می‌توانند با بهره گیری از احادیث، روزه داران را علاوه بر خودداری از خوردن و آشامیدن و کنترل اعضاء و جوارح، به کنترل قلب و پاک سازی درون از کینه، حسد و بدخواهی دیگران تشویق کنند.
وی افزود: روحانیان در ماه مبارک رمضان باید مردم را از وقایعی که پیرامون میهن اسلامی‌اتفاق می‌افتد، مخصوصا وقایع عراق و سوریه، به خوبی آگاه کنند و اهداف گروه‌های ضد اسلامی‌بر علیه شیعیان و دین مبین اسلام را تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام برهان، تصریح کرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی‌ نسبت به منبر و مسجد بسیار حساس و متعصب هستند از این رو مبلغان باید از این ظرفیت بسیار ارزشمند در راستای آگاه سازی مردم از دین مبین اسلام و توطئه‌های دشمنان این دین الهی استفاده کنند.
وی بیان کرد: کاهش رشد جمعیت نیز یک مسئله بسیار مهم است که موجب دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و همه شیعیان حضرت مرتضی علی(ع) را فراهم کرده است.
امام جمعه مهریز اذعان داشت: بنابراین روحانیون باید در ماه مبارک رمضان مردم را از عواقب این پدیده خطرناک آگاه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا