هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای شورا، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و همراهان و مديركل ورزش و امورجوانان استان برگزار و مسائل و مشکلات سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت.

دراین جلسه مرتضی شایق رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن خیرمقدم به میهمانان ، به مسئله اتباع بیگانه و مشکلات مردم در سطح شهر تاکید کرد و افزود: مسئولين به درد مردم بيشتر توجه كنند.

وی با اشاره به تعرفه آب و برق گفت : با توجه به هوای گرم و خشک یزد که به مراتب از هوای شهرهای جنوبی گرمتر است ، پرداخت تعرفه آب و برق آن نسبت به شهرهای جنوبی گرانتر می باشد لذا از مسئولین می خواهیم تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ نمایند.

شایق با اشاره به دریاچه ارومیه و اتخاذ تدابیر برای احیا و ساماندهی آن تصریح کرد: استان یزد دارای دریاچه گاوخونی می باشد که سالیان سال است خشک شده و مسئولین برای احیا و ساماندهی آن هیچ تدابیری تاکنون اندیشیده نشده است.

سپس وي مطالبي در خصوص استعمال قليان در اماكن عمومي ، آسفالت ، فضاي سبز و نگداري آن ، اتوبوسراني و غيره عنوان و خواستار پيگيري هاي بيشتر در مورد موارد مطرحه شد.

در ادامه اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد مطالبي در خصوص صنعت توريست ، بحران آب ، آزادراه اصفهان شيراز ، اعتبارات استاني ، عدم پرداخت حق اتوبوسراني طي سالهاي اخير و غيره عنوان كردند.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص شيعه هراسي و مسائل سياسي سوريه و عراق خاطرنشان ساخت : قدرتهاي ضد اسلام توان مقابله با ايران را ندارد چراكه توان بسيج مردمي ما بالاست .

وي با اشاره به سند چشم انداز شهر و استان گفت : مسئولين بايد براي توسعه و پيشرفت شهر و استان براساس اين سند اقدام نمايند تا چند پروژه به صورت همزمان احداث نشود كه اين هدر دادن پول مردم و در نهايت نارضايتي آنان را به همراه خواهد داشت.

جوكار ضمن بيان اينكه هنر مديريت حل وفصل مسائل و مشكلات است تصريح كرد: مسئولين بايد در صدور مجوزهاي پروژه هاي سنگين استان به سند چشم انداز توجه ويژه نموده و از صدور مجوزهاي چندگانه در يك شهر و استان خودداري نمايند.

وي با اشاره به نامگذاري امسال به سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي اظهارداشت: ما مسئولين و مديران بياييم در اين سال تحولي جدي در عملكرد خود ايجاد نماييم و فقط شعار ندهيم بلكه همه مسائل و مشكلات سطح شهر را ريشه اي رفع نماييم.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي افزود: در مسئله فرهنگسازي ضعيف عمل شده بنابراين در سال فرهنگ بيشتر به اين مسئله توجه شود.

 در ادامه جلسه مديركل ورزش و امورجوانان استان ضمن ارائه گزارش عملكرد اداره خود ، از شوراي شهر و شهرداري خواست تا در تغيير كاربري زمينهاي ورزشي بيشتر توجه نموده و حتي امكان اين امر صورت نگيرد.

وي با اشاره به افزايش بيماري ديابت در شهر خواستار افزايش امكانات ورزش در محلات حتي با هزينه هاي كم شد و گفت: انتظار مردم اين نيست كه مسئولين حرف از خدمت بزنند بلكه شرايط سالم سازي جسم و روح نسل حال و آينده را فراهم نمايند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا