متاسفانه شهرستان تفت از جمله مناطقی است که با وجود تنها یک نشریه چاپی با کم لطفی روابط عمومی برخی ادارات مواجه است،

 

در دنیای امروز رسانه ها دیگر تنها وظیفه شان اطلاع رسانی نیست بلکه در هدایت افکار عمومی نیز بسیار اثرگذارند، در این راه اولین گروهی که می تواند یاریگر آنها باشد، روابط عمومی ها هستند اما متاسفانه گاهی اوقات کاستی های در روابط این دو کانون به وجود می آید که اطلاع رسانی را با مشکلاتی مواجه می سازد. برای مثال اعضای روابط عمومی برخی سازمان ها یا ادارات، نمایندگان رسانه های جمعی را محرم خود ندانسته از در اختیار قرار دادن اطلاعات مجموعه خود به آنها خودداری می کنند که این اقدام در بسیاری موارد به ضرر هر دو تمام می شود و در این راه اطلاعات ناقص و یا گاها نادرست انتشار می یابد در حالی که یک ارتباط دوسویه و مناسب می تواند برای سازمان ها و ادارات نیز بسیار مفید باشد زیرا مردم نیز از فعالیت های مثبت آنها آگاه می شوند.

متاسفانه شهرستان تفت از جمله مناطقی است که با وجود تنها یک نشریه چاپی با کم لطفی روابط عمومی برخی ادارات مواجه است، این امر سبب شده اطلاع رسانی نیز با مشکل مواجه شود. برای مثال حتی گاهی از خبرنگاران این شهرستان برای حضور در جلسات برگزار شده در ادارات نیز دعوت نمی شود که این عدم همکاری مانع پوشش خبری صحیح  می شود، در حالی که روابط عمومی ها و رسانه ها مکمل یکدیگرند و اگر هماهنگ با یکدیگر عمل کنند پیگیری مشکلات شهر نیز با روند بهتری پیش می رود. به طور قطع در شهرستان تفت مردم فهیمی حضور دارد که خواستار آگاهی از عملکرد ادارات شهرستان شان هستند پس روابط دوستانه این دو کانون با یکدیگر احترام به خواسته مردم است.

بدیهی است، برقراری و توسعه ارتباط با رسانه‌ها یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست که اگر در آن کوتاهی شود هیچ یک نمی توانند به اهداف خود دست یابند البته شاید یکی از مشکلات اصلی این باشد که عموما روابط عمومی‌ها در پی برجسته کردن نقاط قوت سازمان خود هستند و در طرف مقابل رسانه ها اغلب نقاط ضعف را به گوش مردم می رسانند و همین امر سبب می شود روابط عمومی ها با احتیاط بیشتری با رسانه ها ارتباط برقرار کنند که متاسفانه زیاده روی در این کار مشکلات بسیاری را به وجود می آورد و سبب می شود رسانه ها آنها را به عدم همکاری و یا کم لطفی محکوم کنند.

به طور قطع اگر مطبوعات و روابط عمومی‌ها به اصول حرفه‌ای و اخلاقی پایبند باشند، قطعا ارتباطی حرفه‌ای و همراه با احترام متقابل پیش‌ ‌رو خواهند داشت، در غیر این صورت آفت‌های زیادی متحمل می‌شوند که در نهایت، ضعف هر دو نهاد را در پی خواهد داشت پس چه بهتر که این دو کانون با رعایت اصول همواره مکمل یکدیگر باشند تا علاوه بر رضایت مردم، رسالت شان را نیز به درستی انجام دهند.

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا