به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد ، لیست اسامی واحدهای مجاز تهیه و توزیع روپوش دانش آموزی به مدارس اعلام شد .

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، اسامی 100 واحد مجاز تولید و عرضه روپوش را به این اداره کل اعلام و این اسامی طی دستورالعملی به مدارس ابلاغ شده است .

 " محمد مهدی محقق " ، با تأکید بر اینکه مدارس ، دانش آموزان و اولیای آنان را فقط به این واحدها هدایت کنند ، از مدیران مدارس خواست جهت رفاه و آرامش خانواده های دانش آموزان ، سعی شود با نزدیک ترین واحد تولیدی به مدرسه  هماهنگی صورت گيرد .

محقق ، از مدیران مدارس خواست حتی الامکان در رنگ روپوش دانش آموزان تغییری داده نشود تا دانش آموزان سال های قبل نیازمند دوخت روپوش جدید نباشند و در سال های بعد نیز امکان استفاده از لباس هاي موجود فراهم باشد و تغییر رنگ و مدل ، صرفاً برای پایه های ورودی هر دوره ی تحصیلی مجاز می باشد .

وی بر ضرورت در معرض دید قرار دادن نمونه ای از روپوش انتخاب شده در مدرسه تأکید کرد و افزود : لازم است از مقنعه های بلند و پوشش دار که از نظر رنگ و مدل ، هماهنگی مناسب با روپوش دارد استفاده شود .

محقق ، همچنین به خانواده ها توصیه کرد در فرصت مناسب و طبق برنامه زمان بندی اعلام شده برای تهیه روپوش فرزند خود اقدام کنند تا از ایجاد تراکم متقاضیان در روزهای منتهی به بازگشائی مدارس کاسته شود .

این مسئول همچنین از خانواده ها خواست از ایجاد تغییرات در مدل و نوع دوخت روپوش دانش آموزان جداً خوداری کنند  .

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان ، مدارس را از هر گونه همکاری با واحدهای غیرمجاز و تولیدی های خارج از استان به علت عدم امکان نظارت بر دوخت و کیفیت آنان بر حذر داشت .

وی ، توزیع روپوش در مدارس را ممنوع دانست و با تأکید بر رعایت شئونات اسلامی توسط تولیدکنندگان از خانواده ها خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای تولیدی ، مراتب را به سامانه تلفنی 124 مرکز رسیدگی به شکایات سازمان صنعت و معدن و تجارت اعلام کنند .

***


  
  
   
 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا