جلسه ستاد استانی با حضور نمایندگان مدیریت بحران، نیروی انتظامی، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان امور دام همچنین نماینده اتحادیه تعاونی دامداران، نماینده حق العمل کاران میادین دام و مسئولین ذیربط دامپزشکی جهت هماهنگی های لازم در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین در محل اداره کل دامپزشکی استان یزد تشکیل گردید.

در این جلسه مدیر کل دامپزشکی استان یزد در خصوص بیماری خسارت بار دامی لمپی اسکین و علائم و روش های انتقال و انتشار این بیماری توضیحاتی را ارائه نمود و خواستار همکاری به منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری مسری شد. در همین راستا مسئولین حاضر در جلسه در خصوص نظارت بیشتر بر تردد خودروهای حامل دام زنده در مبادی ورودی استان، پشتیبانی جهت کنترل بیماری و نیز اطلاع رسانی به دامداران در خصوص راه های مقابله با این بیماری اعلام آمادگی نموده و قول همکاری دادند.

در ادامه از نماینده حق العمل کاران میادین دام و اتحادیه تعاونی دامداران خواسته شد با رعایت شرایط بهداشتی- قرنطینه ای در امر خرید و حمل و نقل دام و اطلاع رسانی هر چه بیشتر به دامداران و نیز همکاری در زمینه سم پاشی سریع و همگانی اماکن دامی مسئولین دامپزشکی را در امر کنترل بیماری لمپی اسکین یاری نمایند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا