دیدار مسوولین و جمعی از اقشار مردم یزد (سفر رهبري 146)   (انتخابات مجلس هشتم 89)

يزدفردا :حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسوولان اجرایی و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان یزد با تاكید بر این‌كه مسوولان در سطوح مختلف باید فرصت خدمت‌گزاری به مردم را قدر بدانند، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را رهایی كشور از بیماری سنگین و تاریخی استبداد و سلطه‌پذیری دانستند و تصریح كردند: نفس گرم امام خمینی (ره) كه توانست یك ملت را بعد از قرن‌ها ركود و سستی از استبداد و سلطه‌پذیری نجات دهد و به زنده‌ترین ملت دنیا تبدیل كند، هم‌چنان با قدرت دمیده می‌شود و در روح و جان ملت جاری است.

رهبر انقلاب اسلامی، گذار كشور از مرحله‌ای حساس را یادآور شدند و افزودند: البته این حساس بودن شرایط و نشانه‌های آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است و این مساله به معنای وجود خطر و بحران نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین این مساله افزودند: بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین كار انقلاب اسلامی كه به بركت نفس گرم امام خمینی (ره) انجام شد، تغییر جوهری در مسیر تاریخ كشور و رهایی ملت ایران از بلای استبداد و سلطه‌پذیری بود كه سال‌های متمادی و از زمان حكومت قاجار تا پایان دوره‌ی پهلوی، سایه سیاه آن بر این كشور سنگینی می‌كرد.

ایشان تاكید كردند: به همین علت است كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شرایط كشور حساس بوده و نشانه‌های آن هم طراحی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و توطئه‌های گوناگون از جمله طراحی یك برنامه 10 ساله بعد از رحلت امام (ره) است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تشریح برخی جزئیات برنامه‌ی ده ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره)، خاطرنشان كردند: دشمن تصور می‌كرد بعد از رحلت امام خمینی (ره) به عنوان یكی از ستون‌های اصلی حفظ نظام، می‌تواند با یك برنامه‌ریزی دقیق، پایه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم را سست كند و با تغییر ذهنیت مردم نسبت به انقلاب اسلامی، زمینه‌ی بازگشت مجدد استبداد و سلطه‌پذیری را فراهم كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از تهاجم فرهنگی گسترده، تهاجم سیاسی داخلی، تهاجم سیاسی بین‌المللی، برجسته‌سازی برخی افراد ضدانقلاب و پررنگ كردن حضور سیاسی برخی افراد غیرمعتقد به نظام اسلامی به عنوان محورهای اصلی برنامه‌ی ده ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره) نام بردند و افزودند: دشمن به خیال خود تصور می‌كرد بعد از اجرای این محورها در مدت ده سال، با یك جرقه می‌تواند قشرهایی از مردم را بر ضد نظام بشوراند و ماجرای تیر ماه سال 1378 در همین چارچوب قابل تحلیل است.

ایشان خاطرنشان كردند: دشمن در طراحی خود حتی تلاش كرد افرادی از عناصر فعال در عرصه‌ی فكری كشور و برخی از كسانی را كه در بعضی مسوولیت‌ها بودند به سوی خود بكشاند؛ اما در مجموع به دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم و مسوولان، در طراحی خود موفق نشد.

رهبر انقلاب اسلامی، تاكید كردند: با وجود همه‌ی این توطئه‌ها، اكنون بعد از گذشت 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، احساسات مردم و دلبستگی آن‌ها به نظام بسیار پرشور و قوی است و همه این‌ها به دلیل عشق و علاقه‌ی آحاد مردم به اسلام و انقلاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تصریح كردند: دشمن از این پس نیز در تلاش خود برای تغییر ذهنیت مردم نسبت به انقلاب اسلامی موفق نخواهد شد.

ایشان یكی دیگر از نشانه‌های حساس‌بودن شرایط كشور را بهانه‌تراشی‌ها، مخالفت‌ها و رفتارهای دوگانه دشمن با دستیابی ملت ایران به انرژی هسته‌ای دانستند و تأكید كردند: در چنین شرایطی مهم‌ترین وظیفه، شناخت خطرهای اصلی است و امروز مهم‌ترین خطر، سست‌شدن عزم و اراده، غفلت و گرفتار هدف‌های كوچك دنیایی شدن، است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: همواره باید مراقب خطر بازگشت استبداد و سلطه بیگانگان بود و شاید ده‌ها سال دیگر ملت ایران باید مراقبت كند تا جریان مردم‌سالاری دینی كه هم ضد استبداد و هم ضد سلطه است به یك فرهنگ عمیق و ماندگار در میان مردم تبدیل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: به همین دلیل است كه اصل مساله انتخابات مجلس هشتم، سلامت آن، فرهنگ انتخابات، و افرادی كه قرار است در انتخابات به مجلس راه یابند، بسیار مهم است.

ایشان در همین خصوص افزودند: حساسیت رهبری در مورد انتخابات به این دلیل است كه مبادا افرادی با گرایش به سلطه‌پذیری و احساس ضعف در برابر قدرت‌ها و منفعل در مقابل هوچی‌گری‌های بین‌المللی به مجلس راه یابند.

رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه مسؤولان در شرایط كنونی را كار و تلاش بی‌وقفه و خدمت به مردم دانستند و تأكید كردند: مردمی‌بودن مسؤولان و ارتباط نزدیك آنان با مردم و خود را خدمتگزار مردم دانستن و دچار غرورنشدن و حفظ پاكدامنی و مسؤولیت‌شناسی از جمله وظایف سنگین مسؤولان در رده‌های مختلف است.

در این دیدار قبل از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای فلاح‌زاده، استاندار یزد، به نمایندگی از مردم و مسؤولان استان با قدردانی از سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یزد، گزارشی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشكلات و هم‌چنین طرح‌ها و برنامه‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری برای توسعه بیش از پیش استان ارایه كرد و گفت: استان یزد با برخورداری از استعدادهای بالای علمی، زمینه‌های صنعتی و معدنی، سابقه‌ی كهن دینی، تاریخی و هنری و روحیه‌ی تدین و سخت‌كوشی مردم و هم‌چنین استعدادهای طبیعی به ویژه ظرفیت بهره‌مندی از انرژی خورشیدی می‌تواند بر اساس اهداف برنامه‌ی چهارم و در چارچوب سند چشم‌انداز به افق‌های روشنی برسد كه به مراتب توسعه‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر از شرایط كنونی باشد.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا