یزدفردا :وضعيت براي جامعه دامداري بسيار نگران كننده است و در آينده اي نزديك بايد شاهد مهاجرت دامداران و عشاير به شهرها باشيم كه طبعا مشكلات خاص خود را براي دولت محترم در پي خواهد داشت.


دبير اجرايي نظام صنفي كشاورزي طبس
به دهقان نيوز گفت: دامداران طبسي عليرغم فروش دام خود براي سال 94 هيچ اميدي براي بازگشت پول خود ندارند.


مسعود رضا بندگي افزود: دامداران و عشاير طبسي بر اثر خشكسالي هاي متمادي و كاهش نزولات آسماني طي 15 سال اخير و كاهش نقدينگي اقدام به فروش دام خود به وعده سال 94 كرده اند و اين در حالي است كه جو و علوفه خود را به قيمت نقدي خريداري نموده و سرماي طاقت فرساي زمستان را هم پشت سر گذاشته اند به اميد آنكه با فروش بره و بزغاله و محصولات توليدي خود بتوانند زندگي كنند و پاسخ طلبكاران و بانك ها را بدهند.


وي تاكيد كرد: اين وضعيت براي جامعه دامداري طبس بعنوان يك شهر كويري بسيار نگران كننده است و در آينده اي نزديك بايد شاهد مهاجرت دامداران و عشاير به شهرها باشيم كه طبعا مشكلات خاص خود را براي دولت محترم در پي خواهد داشت.


دبير اجرايي نظام صنفي كشاورزي طبس در همين خصوص از وزير جهاد كشاورزي خواست با هماهنگي و همكاري شركت پشتيباني دام اقدام عاجل و جدي به منظور خريد دام مازاد دامداران كند تا پيش از اين قشر محروم و زحمتكش دامدار كه چاره اي جز فروش دام ندارند متحمل خسارت نشوند و اميدي به بازگشت سرمايه و اصل پول دام خود داشته باشند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا