دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعي از معاونين رئيس جمهور و تعدادي از مسئولان استان يزد

يزدفردا "حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديشب در جلسه اي با حضور معاون اول رئيس جمهور، جمعي از معاونين رئيس جمهور و تعدادي از اعضاي هيأت دولت، امام جمعه و نماينده ولي فقيه، استاندار يزد، نمايندگان و تعدادي از مسئولان اجرايي استان ضمن بررسي مسائل و مشكلات استان يزد،‌ اين استان را از لحاظ رشد و توسعه، توليد ثروت، استعدادهاي انساني و طبيعي، همت و تلاش مردم بسيار آماده ارزيابي و تأكيد كردند: مسئولان بايد با استفاده از اين زمينه ها و بهره مندي از توانايي ها و ظرفيت هاي مردم استان يزد در جهت حل مشكلات و پيشرفت بيش از پيش اين استان تلاش كنند.

ايشان در اين جلسه كه در پي ساعتها جلسات كارشناسي براي بررسي مسائل و مشكلات استان يزد تشكيل شد، اين استان را به لحاظ موقعيت جغرافيايي مركز و چهارراه مواصلاتي كشور دانستند و افزودند: اجرايي شدن مصوبات و طرحها، و حل مشكلات استان يزد نيازمند پيگيري و جديت مسئولان در دولت و همچنين مسئولان محلي به ويژه شخص استاندار است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم كوتاه شدن زمان اجراي طرحها از جمله ظرفيت هاي استان يزد را صنعت نساجي برشمردند و خاطرنشان كردند: بايد با برنامه ريزي و با استفاده از توانايي هاي علمي دانشگاهها و ابتكار و نوآوري متخصصان داخلي صنايع نساجي استان را نوسازي و احيا كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مشكل كمبود آب در استان يزد،‌لزوم جديت براي پيگيري طرحهاي مربوط به آب را يادآور شدند و افزودند: اين طرحها بايد با اولويت پيگيري شوند.

ايشان همچنين با اشاره به تدين مردم استان يزد و شهرت به دارالعباده بر لزوم توجه بيش از پيش مسئولان فرهنگي و تبليغي به مسائل فرهنگي و معنوي در اين استان تأكيد كردند.

در ابتداي اين نشست، آقاي داوودي معاون اول رئيس جمهور گزارشي از اقدامات و تصميماتي كه با استفاده از منابع بودجه عمومي دولت، تسهيلات و ساير منابع در سفر مقام معظم رهبري به استان يزد براي حل مشكلات و توسعه بيش از پيش اين استان اتخاذ شده بيان كرد و گفت: جمعاً 165 ميليارد تومان اعتبار و حدود 101 ميليارد تومان تسهيلات براي توسعه استان يزد در نظر گرفته شده است.

آقاي فلاح زاده استاندار يزد نيز گزارشي از مسائل و مشكلات استان يزد و جزئيات تصميمات گرفته شده بيان كرد.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا