جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر که رادمنش ، خباززاده و یادگار از اعضای شورای شهر،یارمند معاون فرماندار،کشفی شهردار منطقه سه و جمعی از مسئولان وی را همراهی می کردند در جمع اهالی شهرک رزمندگان یزد حضور یافت.

خبرنگار یزد فردا ===اعظم السادات میرجلیلی ===معاون برنامه‌ریزی فرماندار یزد در دیدار محمد صالح جوکارنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  که جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاهها و نهادهای استان وی را همراهی می کردند  در جمع مردم منطقه شهرک رزمندگان یزد،گفت: مجموعه مدیرانی که در سطح شهر در حال فعالیت هستند مدیران دلسوز و متعهدی هستند اما  مسائل و مشکلاتی وجود دارد و یک واقعیت در این محله و محلات دیگر این بود که مسائل و مشکلات عمرانی در سطح شهر بیداد  نموده است.

دکترمحمد یارمند، افزود:  باید این را هم در نظر داشته باشیم که در 30 سال گذشته، سطح شهر یزد توسعه‌ای 10 برابری داشته و اعتبارات در این زمینه کافی نیست ولی  مطالبات مردم بر حق است و امیدواریم بتوانیم این موارد را پیگیری کنیم و مشکلات روز به روز رفع شود.

وی ادامه داد:  باید بررسی شود که آیا در اراضی که مسکن و شهرسازی واگذار کرده، سهم شهرداری را تحویل داده یا نه و اینکه آیا آماده‌سازی قبل از تحویل به شهرداری انجام شده یا این آماده‌سازی صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار یزد گفت: در مورد  اتباع بیگانه دو نکته وجود دارد، که باید ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشیم، اتباعی که با مجوز در سطح شهر هستند دولت موظف به خدمات‌رسانی به آنها است اما  عمده مشکل موجود در ارتباط با اتباع بیگانه مرتبط با اتباع غیر مجاز است و در این زمینه راهی بجز برخورد و  ترک شهر ندارند.

دکتر یارمند  ادامه داد:  مشارکت مردم باید انجام شود، این اتباع در منازل ما در حال زندگی هستند و نباید این اقدام انجام شود و به آنها خانه اجاره دهیم تا آنها مجبور به ترک شهر شوند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار یزد گفت: قطعا با همکاری و مشارکت مردم می توان گامهای مثبت تری برداشت و اگر همکاری و حمایت مردم بیشتر شود در انجام امور محوله به دستگاههای اجرایی نیز تسریع خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت:  در شورای شهر برنامه بر این است که حرکت به سمت محلات شکل بگیرد و بودجه به این سمت سوق پیدا کند و  در این زمینه برنامه ریزی‌های مختلفی انجام شده است.

وحید رضا خباززاده یزدی ،افزود: یکی از کارهای خوبی که در این زمینه انجام شد، بازسازی انتهای بلوار فضیلت در شهرک رزمندگان است.

منشی کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در چندماه گذشته در توافقی که با علوم پزشکی انجام گرفت، این راه باز شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و  در بحث ورودی میدان امام علی (ع) نیز  دو میلیارد ریال برای بلوار فضیلت جهت آسفالت و بدنه‌سازی اختصاص یافته که بتواند به این ورودی برسد.

خباز زاده یزدی اظهار داشت:  اعتقاد همه اعضای شورای شهر بر این است که به این منطقه در خور شان رزمندگان رسیدگی شود و یکی از مهمترین مشکلات مردم این شهرک نبود فضای سبز است که فضای سبز  اطراف بلوار پیگیری و اجرایی خواهد شد.

عضو شورای شهر یزد گفت: در ارتباط با زمین‌هایی که مسکن باید به شهرداری واگذار کند، مسکن باید این زمین‌ها را با ایجاد زیرساخت‌های پارک تحویل دهد که  متاسفانه این کار انجام نمی‌شود و هزینه‌ای هم پرداخت نمی‌شود به همین دلیل این زمین‌ها رها شده مانده است.

وی ادامه داد:  شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی کامل دارد که اگر این زمین‌ها به شهرداری واگذار شده و  زیرساخت آن را  فراهم کنند ، در ارتباط با فراهم کردن حداقل‌هایی که لازم است در این محل پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

خباززاده گفت: نظافت محله و خیابان‌های شهرک و ایستگاه اتوبوس هم پیگیری می‌شود که امسال شاهد پیشرفتی در این زمینه باشیم.

امیرحسین رادمنش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد هم در این نشست گفت:  به ازای 20 درصد از زمین‌هایی که به شهر اضافه می‌شود، 10 درصد هم برای خدمات باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و در کنار تخصیص زمین به شهرداری، باید زمین‌هایی برای فضاهای آموزشی قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر یزد هم در این نشست گفت:  شهرداری به تنهایی نمی‌تواند شهر را بچرخاند و همه باید دست به دست هم بدهیم تا امور مدیریت شود.

عزت یادگار افزود: ما با معضل آب روبرو هستیم، هر جایی که می‌رویم باید دم از آب بزنیم، اگر یک روز آب یزد قطع شود، مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود همانطوری که در چند روز پیش قطع شد و مشکلات ایجاد شده را دیدیم و رفع بحران آب با صرفه‌جویی انجام می‌شود و  مردم میوه‌ای  را هم که می‌شویند، آب آن را  دور نریزند، و آب را به گلدان‌ها بدهند.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب به یزد بسیار سخت است و هزینه بسیاری دارد، گفت: مردم صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در فصل گرمای تابستان را جدی بگیرند.

شهردار منطقه سه یزد هم در این نشست در ارتباط با مشکلات مردم، گفت:  شهرک رزمندگان توسط راه و شهرسازی در یک زمانی قطعاتش تفکیک و واگذار شده و  طبق قانون، سازمان مربوطه مکلف بوده که کلیه سطوح خدماتی که برای زندگی مردم نیاز بوده را تامین کند.

سید محمود کشفی پور افزود:  طرح آماده‌سازی این محل را سازمان مسکن آماده کرده و خودش هم باید آن را اجرا می‌کرد و  تعداد زیادی از معابر آسفالت، فضای سبز و امکانات دیگر را ندارد و این اقدامات هم باید توسط سازمان مسکن انجام می‌شد که در این زمینه بحث و مشکل مربوط به زمین نیست و باید زیرساخت‌های لازم تامین می‌شده است.

شهردار منطقه سه یزد افزود: زمین‌های خوبی برای فضاهای عمومی دیده شده ولی متولی آن شهرسازی است و باید توسط متولی خاص خود اقدام شود اما  یکی از شبکه‌هایی که در سال‌های مختلف پیگیری برای تکمیل آن انجام شده بود بلوار فضیلت بود که با اقدامات انجام شده بخشی از این معبر انجام شده است.

کشفی پور گفت: امیدواریم با بودجه‌ای که امسال در نظر گرفته شده، بتوانیم مقدار عمده معابر را آسفالت کنیم و مشکل آسفالت و روسازی آنها را برطرف نماییم.

فرمانده  نیروی انتظامی شهرستان یزد نیز در این  نشست گفت:  در شهرک رزمندگان مشکل ناامنی خاصی نداریم و مواردی در طول شبانه روز اعلام شده که پیگیری ‌شده و با توجه به بعد مسافت کلانتری بلوار شهید دشتی تا اینجا، سعی شده که گشت شبانه‌روزی را داشته باشیم تا مشکلی در زمینه ناامنی وجود نداشته باشد.

سرهنگ مهدی موسوی افزود: برای کلانتری صفائیه هم زمین لازم خریداری شده و انشاالله استارت آن زده می‌شود و مشکلات جزئی هم که هست حل می‌شود و در بحث مواد مخدر نیز  افرادی که به صورت خرد و کل در این زمینه فعالیت می‌کردند دستگیر شدند و در زمینه اتباع خارجه هم روزانه  برخورد در زمینه اتباع غیر مجاز داریم و امکان ندارد که دستگیری داشته باشیم که اتباع خارجی غیر مجاز نباشد اما مواردی هم که مردم اعلام کنند به صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم و در این زمینه با آنها برخورد می‌کنیم.

فرمانده  نیروی انتظامی شهرستان یزد گفت: در زمینه خودروهای سنگین هم با پلیس راهور مذاکره و مکاتبه انجام می‌شود تا جلوی ورود آنها به این منطقه و داخل شهر گرفته شود در زمینه برخورد با  قهوه‌خانه‌ها نیز اداره بهداشت باید شاکی خصوصی قهوه‌خانه‌ها باشد اما در بحث مواردی که خلاف شرع است ما خودمان اقدام می‌کنیم.

در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان دستگاههای اجرایی درمحل مسجد ابوذرغفاری شهرک رزمندگان یزد برگزارشد جمعی از مردم سئوالات و درخواست های خود را مطرح کردند و از طرف مسئولان پاسخ داده شد.رضا زارع زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد علی رغم دعوت قبلی در این نشست حضور نداشت و غایب بود.

عکس===خبرنگار یزد فردا ===مسعود میرجلیلی ==

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا