جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچ پنهان کاری در نظام جمهوری اسلامی ایران نداریم، در بخش خصوصی‌سازی معادن اگر آمار دقیق داده نشود افشا می‌کنیم و به مردم اعلام می‌کنیم که اینها مقابل قانون ایستاده‌اند.

خبرنگار یزد فردا == مسعود میرجلیلی ====نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچ پنهان کاری در نظام جمهوری اسلامی ایران نداریم، در بخش خصوصی‌سازی معادن اگر آمار دقیق داده نشود افشا می‌کنیم و به مردم اعلام می‌کنیم که اینها مقابل قانون ایستاده‌اند.

محمد صالح جوکار که جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاهها و نهادهای استان وی را همراهی می کردند صبح امروز سه شنبه در جمع مردم منطقه شهرک رزمندگان یزد با تبریک ایام شعبانیه، افزود: اینکه از معادن چقدر برداشت می‌شود، حق دولت داده شده یا خیر و اگر داده نشده دلیل آن چیست ، اینها باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: افرادی که معدن در اختیار دارند باید جوابگو باشند و اینکه گفته شود بخش خصوصی در یک شرکت 40 شرکت دیگر راه اندازی کنند باید پاسخگو باشند و متاسفانه در یزد یک سری رانت‌خواری می‌کنند و قرار است که به یاری خدا با آنها برخورد جدی صورت پذیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: مردم نسبت به دغدغه محل و توسعه و آبادانی و رفع مشکلات محلات پیگیر هستند و از طرف دیگر مسئولان هم دغدغه برای این موضوع دارند و آنچه که امروز در این کشور عزت و افتخار داریم به دلیل ایثار و از خود گذشتگی و مقاومت این ملت از جمله شهدا، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و باید آنچه مطلوب است برای آنها تامین شود.

جوکار افزود: آنچه که ما برای این مردم انجام دهیم ،باز هم نمی‌توانیم از خود گذشتگی‌های آنها را جبران کنیم و آنچه که امروز ایران و انقلاب را در جهان بیمه کرده و امروز می‌توانیم خارج از منطقه خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم همین ایثارگری‌هاست.

وی ادامه داد: اگر عنصر شهادت طلبی و ایثار‌گری نبود، امروز در سوریه جنگ را به آمریکا و رژیم منحوس اسرائیل واگذار می‌کردیم و به فضل خداوند امروز سوریه با ثبات و در کمال آرامش درحال برگزاری انتخابات است و این مهم‌ترین سیلی بود که به گوش استکبار خورد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر هفته مشکلات اهالی یکی از محلات بررسی می‌شود و تا کنون در 15 محله و منطقه حضور داشتیم که  محقق شدن صورت جلسات این نشست‌ها برای ما حائز اهمیت است و باید بتوانیم  مشکلاتی که از طرف مردم  مطرح شده را  حل نماییم.

وی با اشاره به اینکه بحران خشکسالی و بی آبی در یزد جدی است ، اظهار داشت:  استان یزد دچار بحران است و نذورات آسمانی کم داریم و سطح آب زیرزمینی هم در حال پایین رفتن است، دغدغه خاطر در این زمینه داریم چون آب پیش زمینه توسعه است و اگر نباشد توسعه نداریم و در رکود قرار می‌گیریم.

جوکار افزود: در بخش کشاورزی باید به سمت آبیاری‌های نوین برویم و دولت هم 85 درصد برای آبیاری‌های نوین یارانه پرداخت می‌کند و ما در افق 1404 یک چشم انداز داریم و در 1425 هم یک چشم انداز داریم و باید به هدف این چشم اندازها دست پیدا کنیم و برای رسیدن به این هدف باید از الان صرفه جویی و مدیریت مصرف آّب را در برنامه داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت:  آب‌های شیرین ما در استان یزد در حال پایان رفتن است و آب‌های شور در حال ورود به این آبها هستند و کیفیت آب شیرین را هم خراب می‌کنند.

جوکار با اشاره به اینکه باید آب را از خارج استان به داخل وارد کنیم، گفت: مجوز تخصیص 500 میلیون متر مکعب آب، شیرن کردن و انتقال آن به یزد از خلیج فارس از وزیر گرفته شده و انشاالله بتوانیم با همراهی بخش صنعت آب مربوط به این بخش و با کمک دولت آب مربوط به بخش شرب را وارد استان کنیم.

وی ادامه داد: از آن جا که تخصیصی آب ما از اصفهان کم شده و از 98 میلیون متر مکعب که داشتیم تنها 54 میلیون متر مکعب محقق شده، باید این کاستی را جبران کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت:  بخشی از چاه‌های استان یزد نیز دچار آلودگی شده و مجبور به پلمپ آنها شدند لذا  در این زمینه هم مجوزی از وزیر گرفته شد  در بعضی از مناطقی که کیفیت خوبی دارد و آب مرغوب است، چاهی حفر شود و از این آب استفاده شود و امیدواریم امسال با رعایت صرفه‌جویی توسط مردم در تابستان مشکلی در بحث آب نداشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به گلایه مردم از تغییرکاربری زمین ها در شهرک رزمندگان ، گفت:   تغییر کاربری‌ها  خلاف است و آنچه که جانمایی و طراحی شده است، نباید تغییر داه شود و این موضوع در صورت‌جلسه این نشست باید‌ آورده شود و همکاران در راه و شهرسازی این موضوع را جواب دهند تا حل شود.

جوکار در پاسخ به گلایه مردم از تعداد زیاد اتباع غیر مجاز درمنطقه نیز گفت: در بحث اتباع خارجه هم باید بدانیم که ما مشکل داریم، بارها هم گفته شده است و راه حل هم داده شده ولی کسی توجه نکرده است.

وی ادامه داد: اینها میهمان ما هستند، و باید میهمان را تکریم کنیم، اما کسی که آنها را نیاز دارد باید آنها را اسکان هم بدهد و خدمات مورد نیاز آنها را ایجاد کند رها شدن آنها به این شکل در سطح شهر برای ما تبعات مختلف فرهنگی اجتماعی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، گفت: یکی از موارد بسیار مهم در زمینه اتباع خارجی، در بحث مردم است،چون  مردم منازلشان را به آنها اجاره می‌دهند و آنها به این صورت در سطح شهر پراکنده می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: برای اتباع بیگانه باید مشاغلی در نظر گرفته شود تا بتوانند کار کنند اما نباید شغل‌هایی که افراد بومی می‌توانند در آن وارد شوند به آنها داده شود چون  حقوق آنها کمتر است و بیمه نمی خواهند لذا  برخی اقدام به بکارگیری اتباع به جای افراد بومی می‌کنند و این برای ما مشکل ساز است.

جوکار  به آلودگی محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بیان شده توسط مردم اشاره کرد و گفت: مسائل زیست محیطی یکی از بحث‌های اصلی ماست، امروز یک سری مواد آلاینده‌ای داریم که هیچ بو یا آلودگی ظاهری ندارد اما بر روی جسم و اعصاب ما تاثیر می‌گذارد مشکل این است که ما به شهرک‌های صنعتی و مناطق صنعتی نزدیک شدیم و یک باد کوچک آلودگی‌ها را وارد محل زندگی ما می‌کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: باید تدبیری دیده می‌شد که صنایع نزدیک محل‌های مسکونی ایجاد نشوند، الان هم این اقدام تا حدی در دستور کار قرار گرفته و صنایعی از جمله فولاد نمی‌توانند نزدیک محل‌های مسکونی ایجاد شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بحث قهوه‌خانه‌ها هم، باید یک نظارتی انجام شود، با آنهایی که مجوز ندارند توسط نیروی انتظامی برخورد شود و آنهایی هم که مجوز می‌گیرند نظارت بیشتری صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در بحث کنترل قیمت هم باید نظارتی انجام شود، اداره صنعت معدن و تجارت باید جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

جوکار با گلایه اینکه همکاری 2500 بازرس اخیرا از وزارت صنعت ،معدن و تجارت پایان داده شده است ،گفت:  بازرس بیرون کردن هنر نیست، بازرس باید موظف باشد 24 ساعته واحدهای صنفی را بررسی کند و گزارش آن را ارائه کند.

وی اضافه کرد: بخش نظارتی ما واقعا ضعیف است، اگر رانت‌خواری در کشور انجام می‌شود و فساد وجود دارد بر می گردد به همین نظارت‌هایی که ضعیف هستند و لذا حضرت آقا در روز مجلس خطاب به نمایندگان گفتند که بروید به سمت تقویت بخش نظارتی و این بخش را فعال کنید تا مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ،افزود:  این فسادی که مردم را دل‌چرکین و دل‌زده می‌کند، تمام به این دلیل است که نظارت ضعیف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:  کسی حق ندارد که جلوی تحقیق و تفحص بایستد، همه چیز باید شفاف باشد و واحدها باید تمام جزئیات را در اختیار این بخش قرار دهد تا شفافیت وجود داشته باشد.

در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان دستگاههای اجرایی درمحل مسجد ابوذرغفاری شهرک رزمندگان یزد برگزارشد جمعی از مردم سئوالات و درخواست های خود را مطرح کردند و از طرف مسئولان پاسخ داده شد.رضا زارع زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد علی رغم دعوت قبلی در این نشست حضور نداشت و غایب بود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا