همزمان با فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ایران، جامعه دانشگاهی واحد یزد همگام با دانشگاهیان سراسر کشور برای تجدید بیعت و ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی با حضور در معراج شهدای گمنام این واحد ، بار دیگر با آرمان‌‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله ) تجدید میثاق کردند .

به گزارش خبر نگار آنا ، به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مراسمی در ساعت اولیه صبح روز سه شنبه 13 خرداد ماه با حضور جمعی از مسئولین ، کارکنان و اساتید از درب ورودی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سمت معراج الشهدا ء گمنام این دانشگاه  همراه با سر دادن شعارهای انقلابی برگزار شد .

این مراسم معنوی که همراه با سخنرانی ومداحی اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود  حجه الاسلام والمسلمین کمال خواجه پور از اساتید گروه معارف اسلامی واحد یزد ضمن تبریک ولادت حضرت امام زین العابدین (ع) و آغاز دهه مهدویت که مصادف  شده با شب ارتحال امام راحل در سخنرانی خود به خصوصیات بارز ، ابعاد عرفانی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و الگو برداری از وجود شخصیت ایشان را مهم و لازم برشمرد .

حجه الاسلام دکتر خواجه پور ، حقیقت امامت را از نگاه عرفانی امام خمینی مورد تحلیل قرار داد و گفت : مرحوم امام حقیقت امامت را تعین اول می داند که ظهور تجلی اسم " الله " است .

وی افزود : موجودات به نگاه امام خمینی هر کدام با توجه به شایستگی خود ظهوری از اسماء و صفات خداوند می باشند ولی حقیقت امام معصوم (ع) تجلی ذات با تمام صفات و اسماء خداوند می باشند .

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد : حقیقت امامت چون تعین اول است ، در نگاه امام خمینی مبداء صدور اشیاء و عوالم بوده و همین حقیقت منتهای خلقت از لحاظ صعود است و لذا در ادعیه و زیارات وارد شده است که از حقیقت ائمه (ع) شروع می شود و به آنها ختم می شود .

 

 

 

 

 

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا