اولین جلسه شورای مراکز رشد دانشگاه پیام نور استان یزد در خرداد 93 با حضور جناب آقای دکتر امینی ریاست دانشگاه پیام نور استان یزد و سایر اعضاء تشکیل شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : در این جلسه آقای دکتر امینی رییس شورای مراکز رشد دانشگاه ضمن بیان اهمیت ارتباط با صنعت و حمایت دانشگاه از تمامی حلقه های زنجیره تولید علم تا تولید محصول بر حمایت کامل از طرحهای تحقیقاتی و تجاری اعضاء هیئت علمی، دانش آموختگان و دانشجویان پیام نور و سایر دانشگاههای استان در قالب مراکز رشد واحدهای فناوری تاکید نمودند.

محمد رضا امینی در ادامه با اعلام تصویب آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی و مالی مراکز رشد دانشگاه در انتهای سال 92 اظهار داشت که مجموعه هیئت رئیسه دانشگاه تمام تلاش خود را برای حمایت از مراکز رشد مستقر در مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور خواهد کرد و از اعضاء جلسه خواستند که کلیه اقدامات و تصمیم گیری های شورا و مدیران مراکز رشد دانشگاه پیام نور مبتنی بر دستور العملهای وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور باشد و سعی شود که ارتباط تنگاتنگی با پارک علم و فناوری یزد از بعد دریافت کمک های مشاوره ای و کارشناسی برای بررسی و تصویب طرحهای هسته ها و شرکتهای متقاضی و همچنین تبادل امکانات و تجهیزات داشته باشند.
 

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد در ادامه خواستار عقد تفاهمنامه ای با پراک علم و فناوری یزد برای استفاده از تجربیات و امکانات آنها شدند و آمادگی خود را برای مستقر کردن شرکتها و واحدهای فناور معرفی شده از جانب پارک یزد در محا مراکز رشد پیام نور اعلام کردند.
 

در ادامه این جلسه آقای دکتر امین نظارات سرپرست مراکز رشد دانشگاه پیام نور استان یزد نیز با تشریح مفاد آیین نامه ها و دستورالعملهای مراکز رشد بر لزوم حرکت اعضاء هیئت علمی به سمت تبدیل علم به محصول و ایجاد ثروت برای جامعه مبتنی بر محصولات و شرکتهای دانش بنیان تاکید نمودند. این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز رشد در شهرستان یزد و شهرستان میبد در حال تجهیز می باشند اعلام کرد که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این مراکز و مراکز رشد دیگر شهرستان ها نیز خواهیم بود.

 

وی افزود فلسفه مراکز رشد مستقر در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ایجاد ارتباط مستمر بین استاد و دانشجو است و اعضاء هیئت علمی با همراهی دانشجویان خود می توانند گروهها و هسته های تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیانی را مبتنی بر تحقیقات و پژوهشهایی که در دانشگاه امکان تجاری سازی آنها وجود ندارد تشکیل داده و ضمن کمک به کاربردی شدن نتایج اینگونه تحقیقات فضای اشتغال مناسبی را نیز برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد نمایند.


 

لازم به ذکر است که در مراکز رشد واحدهای فناوری امکان حمایت از هسته های تحقیقاتی (متشکل از حداقل یک نفر متقاضی با محوریت یک ایده)، شرکتهای تجاری یا تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان وجود داشته و علاقه مندان و متقاضیان می توانند در مدت حضور در مرکز رشد بر روی یک ایده محوری فعالیت نمایند. مرکز رشد نیز امکاناتی از قبیل فضای دفتر کار، میز و صندلی اداری، کامپیوتر، خط تلفن و تلفن، اینترنت و  ... در اختیار شرکتها یا هسته های تحقیقاتی قرار می دهد. علاوه بر این مشاوره های بازرگانی، مالی، حقوقی و فنی نیز در قالب دوره های آموزشی عمومی یا اختصاصی به گروه های مستقر در مرکز رشد ارائه می شود. از هسته های تحقیقاتی حداقل 6 ماه و حداکثر 9 ماه حمایت می شود و شرکتها نیز به مدت 3 سال در مراکز رشد می توانند حضور داشته باشند.

 

گفتنی است بر اساس ابلاغ اخیر سازمان امور مالیاتی شرکتهای دانش بنیان به مدت 15 سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواند بود.
 

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفنهای دانشگاه پیام نور استان یزد 8250720الی3داخلی204ویا ایمیل aminnezarat@yazdpnu.ac.ir ارتباط برقرار نمایند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا