مجید جوادیان زاده در نشستی که با نمایندگای موسسه های آزاد هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر حضور موثر موسسه های هنری در ارتقای نشاط اجتماعی و همچنین افزایش آستانه تحمل مردم یزد، گفت: لازم است برای ورود لطافت به جامعه یزد از سوی هنرمندان استان اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "مجید جوادیان زاده"، روز پنج شنبه، هشت خرداد، در نشست هم اندیشی با نمایندگان آموزشگاه های آزاد هنری استان که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد برگزار شد، بر نقش موسسه های آزاد در ورود لطافت به جامعه یزد از سوی هنر مندان تاکید کرد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، با بیان اینکه استان یزد از نظر افسردگی در سطح بالای افسردگی قرار دارد گفت: طبق آمار، آستانه تحمل اجتماعی مردم یزد نیز پایین تر از میزان استاندارد است که برای برون رفت از این معضل، آنچه مطرح است ورود هنر به جامعه و خارج کردن جامعه از حالت زمختی است.
جوادیان زاده، با بیان اینکه من خود در زمینه هنر دارای دغدغه هستم، گفت: موسسه های هنری در ارتقای جایگاه هنر در استان نقش تاثیر گذاری دارند. از این رو، لازم است که تمهیدات برای ورود آنها به عرصه فرهنگسازی و در نتیجه ورود لطافت به جامعه یزد اقدام شود.
وی افزود: موسسه های هنری نباید از بیان مطالبات خود خسته شوند و لازم است با حضور در جلسات مختلف برای ارتقای سطح هنر در جامعه یزد کوشا باشند چراکه دیدگاه ما این است که ارزش هنرمند بیش از این باید حفظ شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه، شناخته نشدن چهره هنرمندان استان یکی از دغدغه های ما در حوزه هنر است، گفت: لازم است که هنرمندان استان با حضور در جلسات مختلف دیده، شنیده و خلاقیت های آنان مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: نباید رقابتی میان بخش دولتی و بخش خصوصی باشد و اگر حالت رقابت در این بین وجود دارد لازم است که این رقابت شکسته شود.
وی برای نمونه به متن نامه اي در مورد مصوبه شوراي عالي در خصوص ضوابط مؤسسه هاي هنري و نامه ارسال شده به دستگاه ها برای همكاري با موسسه های هنري براي گذراندن طرح اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: طبق بیانیه مطرح شده، آموزش هنر از مباحث اجتماعی محسوب می شود.
جوادیان زاده در خصوص این پیشنهاد از سوی حاضران مبنی بر اینکه آموزش های اداری به سوی آموزش های هنری برود، گفت: در صورتی که این اقدام از سوی آموزشگاه های هنری انجام شود، پیشنهاد ارزشمندی است و برای عملی شدن آن دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان حمایت های لازم را به کار می گیرد.
وی در پایان از هنرمندان خواست که در معرفی هنرمندان برجسته استان برای نام گذاری خیابان و معابر یزد به نام هنرمندان با استان همکاری کنند.
گفتنی است در این نشست، پاره ای از مشکلات هنر استان از سوی موسسه های هنری بیان شد و در خصوص برنامه های اوقات فراغت موسسه های هنری هم اندیشی صورت گرفت.

اشتراک و ارسال مطلب به:
 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا