مجید جوادیان زاده در جلسه هم اندیشی با فعالان محیط زیست استان، از سازمان های مردم نهاد خواست که برای کاهش آلودگی های بر آمده از واحد های آجر پزی استان که بیشترین میزان آلودگی هوای یزد را به خود اختصاص داده اند با بخش دولتی هم گام باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "مجید جوادیان زاده"، صبح شنبه، 10 خرداد، در جلسه هم اندیشی در خصوص مشکلات زیست محیطی استان که با حضور نماینده اداره کل محیط زیست استان، نماینده واحد های آجر پزی، نمایندگان تشکل های حمایت از محیط زیست و چندی از فعالان زیست محیطی استان برگزار شد، گفت: اکنون مسئولان به این نتیجه رسیده اند که برای فرهنگسازی در خصوص ارتقای شرایط زیست محیطی استان، لازم است از طریق سازمان های مردم نهاد اقدام شود.
وی با تاکید بر فرهنگسازی در خصوص حفاظت محیط زیست و توسعه گردشگری پایدار از سوی تشکل ها، گفت: اکنون مهم ترین اولویت ما در استان یزد در خصوص آلودگی های ناشی از کوره های آجر پزی است.
وی افزود: از این رو، ما از سازمان های مردم نهاد می خواهیم که برای نهادینه شدن توسعه پایدار در منابع طبیعی و محیط زیست با بخش دولتی هم گام باشند.
جوادیان زاده با بیان اینکه نقش کوره های آجر پزی در اقتصاد استان غیر قابل انکار نیست، گفت: این در حالی است که تبعات آلاینده های ایجاد شده از سوی این کوره ها برای مردم و مسئولان به وضوح قابل درک است.
وی افزود: بر همین اساس و با توجه به نقش پر رنگ آلودگی های ناشی از کوره های آجر پزی در استان، طی جلسه هایی که در محل استانداری، برگزار شد، تصمیم گیری شد که در جلسه های مداوم در خصوص بحث کوره ها با تشکل ها که نقش مهمی در این مورد ایفا می کنند هم اندیشی صورت بگیرد.
وی خطاب به نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست استان گفت: در خواست ما از شما این است که در صورت مشاهده مواردی که تهدید کننده سلامت مردم این شهر است، با دولت هم گام شوید.
وی در این خصوص افزود: برای نمونه در خصوص بحث کوره های آجر پزی، هدف ما این است که اگر اقدامی به اشتباه صورت می گیرد، تشکل ها نیز در این خصوص انتقاد کرده و با بخش دولتی در برون رفت از این معضل تعامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه سیاست کنونی در مورد واحد های آجر پزی، در وهله اول، مجهز شدن آنها به فیلتر است، گفت: انتقال کوره ها به سایت ویژه خود در فهرج و همچنین تغییر سوخت کوره ها به گاز از دیگر مواردی است که برای رهایی از آلودگی های کوره های آجر پزی در دست انجام است.
به گفته وی، به نظر می رسد که تشکل های استان به ویژه در حوزه محیط زیست این گنجایش را دارند که در خصوص تصمیمات انجام شده در مورد کوره های آجر پزی از سوی بخش دولتی که به نوعی بیشترین میزان آلودگی های استان را به خود اختصاص داده اند، با استان هم گام شوند.
گفتنی است در این جلسه پاره ای از مشکلات موجود در خصوص کوره های آجر پزی دستی و فشاری مطرح و در مورد تبعات زیست محیطی و اجتماعی بر آمده از این کوره ها هم اندیشی صورت گرفت.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا