در اولین روز خردادماه سال جاری، شورای تئاتر کانون استان یزد، با حضور کارشناسان فرهنگی، هنری و مربیان با تجربه کانونی در حوزه‌ی تئاتر، تشکیل شد.
گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان یزد، مدیرکل کانون استان یزد، در این جلسه از بهره‌بردن از تمامی سرمایه‌های استانی در حوزه‌ی تئاتر تاکید کرد و گفت: تئاتر منشوری است که اضلاع زیادی دارد و براین اساس به این مبحث نباید تک‌بعدی نگاه کرد. حتی استفاده از تجربه‌های تئاتر کانون در استان‌های دیگر نیز باید در دستور کار قرار گیرد و اگر لازم است، برای تبادل تجربه و بازدید از فعالیت تئاتری استان‌ها، باید اقدام کرد.
عباسعلی دانافر در خصوص سیاست‌های شورای تئاتر، اظهار داشت: نگاه ما به مقوله‌ی تئاتر، نه تنها باید حرفه‌ای باشد و به مقوله‌ی اقتصاد هنر بیندیشیم، بلکه چارچوب کانونی کار با محورهای انجام فعالیت با عضو نیز باید رعایت شود. همچنین افراد بیرونی نیز با رسالت کانونی هماهنگ شوند.
وی از راه‌اندازی پایگاه تئاتر کودک در کانون استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: شورای تئاتر استان، زیر نظر آفرینش‌های هنری استان با هدف تولید آثار کارشناسی شده و حرفه‌ای براساس شرایط و موقعیت‌های موجود، تشکیل می‌شود.
دانافر یکی از وظایف اصلی شورای تئاتر استان را بررسی فرصت‌ها، تهدیدها، ضعف‌ها و قوت‌های پیرامون تئاتر عنوان کرد و افزود: در این شورا باید آیتم‌های مذکور در زمینه‌ی تئاتر استان، تعریف و از فرصت‌ها بهره‌برداری و ضعف‌ها و قوت‌های موجود، بازشناخته شود.
در ادامه، پرهیز از جشنواره‌زدگی، لزوم آموزش در حوزه‌ی تئاتر، مشارکت جدی در تدوین مجموعه‌ی کاری و... از مباحث مطرح شده توسط اعضای شورای تئاتر استان بود.

گفتنی است، دانافر مدیرکل، آخوندی معاون فرهنگی، فرازمند کارشناس مسؤول فرهنگی، دوست ‌فاطمی‌ها مشاور مدیرکل و کارشناس روابط‌عمومی، چراغی کارشناس هنری و دبیر شورای تئاتر، قوامی، آرایی و حیدری کارشناسان فرهنگی از اعضای شورای تئاتر در بخش ستادی و جاور، احمدزاده، سیدمورتی و اکرمی مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی هنری شماره‌های یک، سه، چهار یزد و مرکز فرهنگی هنری شماره دو ابرکوه، اعضای این شورا در بخش مرکزی هستند. 

اشتراک و ارسال مطلب به:
 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا