معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: تقویت و تحکیم بنیان خانواده نیازمند تدوین برنامه های آزموشی منجسم و پیوسته است .

سید علی اصغر رفاهی در جلسه کارگروه پیشگیری از طلاق وبررسی راهکارهای تحکیم بنیان خانواده افزود : هدف تدوین برنامه های آموزشی منسجم و پیوسته موثر است که باید برای عملیاتی شدن آن گام برداشت.

وی با اشاره به اولویت بحث تحکیم خانواده در تمامی کارکردهای اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی و البته  به سازمانها و نهادهای مختلف ، اظهار داشت: در موضوع طلاق و تزلزل بنیان خانواده بحث ، نظر ، مقاله ، پیشنهاد و همایش بسیار بوده است اما هدف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بررسی راهکارهای عملیاتی و اجرای سریع آنهاست.

 این مقام قضائی خاطر نشان کرد: مردم مذهبی و دینی ایران ، تأثیر پذیری زیادی از جامعه روحانی دارد و این موضوع نیاز به برنامه ریزی در جهت استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات را مسجل ساخته است

وی تصریح کرد: اگر موضوع آموزش در خانواده ها بصورت یک نیاز جدی مد نظر گرفته شود ، شرکت در جلسات آموزش و تبعیت از راهکارهای ارائه شده در این جلسات با استقبال مواجه خواهد شد.

رفاهی ابراز داشت: باید آحاد جامعه به این باور برسند که بسیاری از مشکلات خانواده با آموزش قابل حل است.

وی تأکید کرد: مهارت های زندگی و شناخت راهکارهای تحکیم خانواده از مدارس با آموزش دانش آموزان ، اولیاء آنها و برنامه ریزی و با بهره گیری از ظرفیت روحانیون و دیگر تریبون ها پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است ، برگزاری همایش و جلسه هم اندیشی برای کلیه روحانیون استان با موضوع تحکیم بنیان خانواده ، تشکیل کارگروه تخصصی تهیه و تنظیم سر فصل های آموزشی برای دانش آموزان مقطع دبیرستان ، ارسال پیامک با موضوعات مرتبط آموزشی به صورت هفتگی به ائمه جمعه و جماعات ، تهیه کلیپ های آموزشی جهت پخش در مساجد و صدا و سیمای استان از اهم مصوبات این جلسه بود .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا