رئیس انجمن شعر و ادب خاتم یزد شعر را دارای پیشینه تاریخی و ارزشمند در فرهنگ ایران دانست و گفت: مسئولان باید برای تقویت این هنر و حفظ آن حمایت‌های خود را افزایش دهند.
اکبر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه  متولیان فرهنگی کشور باید حمایت‌های خود از حوزه شعر و ادب جامعه گسترش دهند، اظهار کرد: حمایت مستمر و اصولی از شعر و شاعران جامعه، شکوفایی عرصه فرهنگ را در پی دارد.
وی حمایت های صورت گرفته از مقوله شعر امروز جامعه را کافی ندانست و افزود: با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر می‌توان زمینه یک جهش عظیم را در زمینه شکوفایی شعر و ادب  جامعه فراهم آورد.
رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان خاتم با اشاره به اهمیت زبان شعر در پیام رسانی به افراد جامعه، گفت: شعر هنر ارزشمندی است که متاسفانه الان در جایگاهی که شایسته آن است قرار ندارد، این هنر باید جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند.
وی افزود: هنر شعر از گذشته‌های دور با فرهنگ ایرانیان پیوند خورده است و هر گوشه از تاریخ ایران را که نظاره کنیم، ردپایی پر‌رنگ از شعر می‌بینیم.
رنجبر ادامه داد:  تمام افرادی که در زمینه هنر شعر دستی بر آتش دارند، باید نسبت به تحکیم پایه‌های این هنر ارزشمند در جامعه قدم بردارند.
وی درعین حال ترویج مقاصد و اهداف شعر در جامعه را وظیفه یک انجمن ادبی و یا یک گروه خاص ندانست و گفت: برای تحقق این موضوع همه شعر دوستان و افراد جامعه باید خود را مسئول و پیش قدم بدانند.
رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان خاتم شعر را جزئی جدا نشدنی از فرهنگ مردم ایران دانست و تصریح کرد: به فراموش سپردن این هنر ارزشمند جفا به فرهنگ غنی مردم این سرزمین است

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا