مهندس محمد معصومی فرماندار کلاردشت بادکتر محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی دیدارکرد. دراین دیدار که دریکی ازروستاهای گردشگری کلاردشت صورت گرفت تابش با اشاره به ویژگی خاص منطقه کلاردشت گفت: کلاردشت به عنوان یک منطقه زیبا وگردشگری مردتوجه دولتمردان وگردشگران هست.

به گزارش کلارنا،نماینده رئیس جمهور در شورایعالی محیط زیست درادامه افزود: کلاردشت یکی از زیباترین نقطات ایران از لحاظ گردشگری طبیعی است واگر این جاذبه های طبیعی در استانی مانند یزد بود قطعاً به بهترین شکل از آن استفاده می شد، ولذا به طبیعت آن باید احترام گذاشت و ضمن حفظ محیط زیست بایستی در بهره برداری اصولی از جاذبه های گردشگری این منطقه کوشید.

تابش، ساخت و سازهای بی رویه و علم شدن غیراصولی ساختمان های رنگارنگ درکلاردشت را مورد انتقاد قرار دارد و گفت: گردشگران به شوق بهره بردن از طبیعت وارد این منطقه می شوند و لذا فراهم ساختن شرایطی که بتواند ضامن آینده کلاردشت و توسعه پایدار آن باشد  مستلزم این است که مدیران کلاردشتی به فکر تدوین یک استراتژی کلان و راهبردی توسعه بر دو محور محیط زیست و گردشگری باشند و  در این خصوص  از هزینه کردن باکی نداشته باشند چرا که ارزش خواهد داشت.

این نماینده مجلس همچنین استفاده از همه ظرفیت های انسانی حاضر در شهرستان کلاردشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه ساکنین کلاردشت باید به این باور برسند که بومی و غیربومی باید در روند رشد و توسعه کلاردشت سهیم باشند و بی شک شکل گیری و فعالیت سازمان های مردم نهاد قوی و با کیفیت می تواند کمک حال بزرگی در این مسیر باشد.

مهندس محمد معصومی فرماندارکلاردشت نیز دراین دیدارگزارشی را از روند برنامه ریزی ها، موقعیت کنونی و چشم انداز آینده این شهرستان گردشگری  ارائه کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا