کمیسیون دایمی هیات امنای دانشگاه یزد در نشست اخیر خود که روز جمعه 12 اردیبهشت ماه امسال با حضور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این دانشگاه برگزار شد با کلیات طرحی موافقت کرد که بر اساس آن، داوطلبان کنکور سراسری که حایز رتبه های زیر 100 شوند و دانشگاه یزد را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، ماهیانه تا سقف نیم میلیون تومان حقوق دریافت خواهندکرد.

رییس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد، با ابراز خرسندی از موافقت کمیسیون دایمی هیات امنا با این طرح، گفت: با تصویب نهایی آن در هیات امنای دانشگاه، گام مهمی در راستای جذب دانشجویان نخبه کشور به این دانشگاه برداشته خواهدشد.

آقای دکتر علی اکبر تدین اظهار داشت: بزودی اطلاعات بیشتری از سایر بسته های حمایتی دانشگاه یزد برای داوطلبان ممتاز کنکور سراسری در سطوح رتبه ای مختلف ارایه خواهدشد. وی افزود: این بسته ها کمک هزینه های ماهیانه تحصیلی، کمک هزینه های خرید کتاب و تجهیزات، کمک هزینه شرکت در دوره های آموزشی و کمک هزینه های انجام طرح های پژوهشی را شامل می شود.

اخبار دریافتی از دبیرخانه کمیسیون دایمی هیات امنای دانشگاه یزد حاکی است در آغاز این نشست سرپرست دانشگاه یزد گزارشی از عملکرد دانشگاه، اهداف و راهبردهای کلان آن در پنج سال آینده ارایه کرد.

در ادامه دکتر حسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع  وزارت علوم بر ضرورت ارتقای هرم اعضای هیات علمی، رشد مقالات و آثار پژوهشی، رشد درآمدهای اختصاصی به حداقل نیمی از بودجه دانشگاه، توجه بیشتر به اعتبارات حوزه های پژوهشی، بازنگری در پذیرش دانشجوی شبانه کارشناسی، فراهم کردن مقدمات اجرای کامل آیین نامه ها و چابک سازی تشکیلات سازمانی تاکید کرد.

در ادامه با بازنگری و همسوسازی طرح جامع دانشگاه یزد و دانشگاه های اردکان و میبد موافقت شد. همچنین مقدمات لازم برای تصویب نهایی آیین نامه حمایت از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه، اصلاحات نهایی آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی، بودجه تفصیلی سال 93 و مواردی برای ارتقای جایگاه دانشگاه های اردکان و آیت الله حایری میبد فراهم شد.

عکاس: رضا هژبر










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا