بشارت نو:آنچه در بحث واگذاري بهره‌برداري از سنگ آهن بافق حايز اهميت است، تامين منافع مردم منطقه و استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد با بیان این مطلب در خصوص نحوه واگذاري و ابهاماتي كه بعضاً در اين خصوص وجود دارد گفت:  مراجع قانوني مربوطه بايد اعلام نظر كنند كه مطمئناً در جريان هستند، اما اگر ما اصل را بر تامين منافع مردم قرار دهيم، مسلماً اصل خصوصي‌سازي نمي‌تواند چالشي براي استان باشد مگر اينكه اين امر به شكلي نادرست به انجام برسد.

محمد علی طالبی  افزود: از اينرو منافع و مضرات خصوصي‌سازي بايد در كنار هم ديده شود تا بتوان ضمن بهره‌برداري بيشتر از منافع، آسيب‌هاي آن را به حداقل رساند.

وی افزود: تضمين سرمايه‌گذاري سنگ آهن در استان، تكميل و توسعه طرح‌هاي جوار معدني در دست اقدام است؛ تداوم كمك به اجراي طرح‌هاي عمراني شهرستان مهمترين انتظاراتي است كه بايد تحقق يابد.

سنگ‌آهن بافق نقش پررنگی در حیات بافق دارد

طالبی به حساسيت بالاي مردم نسبت به این خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: این حساسیت ناشي از نقش پر رنگ سنگ‌آهن بافق در حيات شهرستان و زندگي روزمره بافق است.

وی ادامه داد: اين وضعيت مسئولين را ملزم مي‌سازد تا نسبت به شرايط اجتماعي اين شهرستان حساس باشند كه متاسفانه بعضاً از سوي برخي افراد در مركز ناديده گرفته مي‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پيگيري حقوق مردم و منافع استان، شرايطي آرام و بر مبناي گفتگو را مي‌طلبد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نيز در اين مسير قرار داريم و مسائل توسط مسئولين محلي و نمايندگان مردم در حال پيگيري است.

وی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با نظر مساعد و حمايتي كه از مديريت عالي استان شاهد هستيم، اين موضوع با كمترين چالشي در جهت منافع مردم به پيش برود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا