جلسه هماهنگي خريد گندم استان يزد با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد حسين دشتي" روز پنجشنبه با گراميداشت ياد و خاطره شهيد "محمد منتظرقائم" و سالروز شكست مفتضحانه آمريكا در صحراي طبس، ضمن تاكيد بر همكاري همه جانبه سازمان جهاد كشاورزي، اداره كل غله و سازمان تعاون روستايي استان در راستاي مديريت خريد گندم مورد نياز در سال جاري، اظهار داشت: دستگاه هاي دولتي بايد به گونه اي رفتار كنند كه جذابيت لازم را براي كشاورز در جهت فروش محصول خود به مراكز تعيين شده دولتي خريد گندم، مهيا نمايند.
مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري بر محوريت قانون در همه امور تاكيد كرد و خواستار اطلاع رساني فرمانداران در حوزه كاري خود مبني بر خريد گندم به عمل آمده در هر منطقه به صورت نقدي شد.
دشتي همچنين نقش نيروي انتظامي در جلوگيري از خروج گندم بدون مجوز اداره كل غله استان و هدايت آن به مراكز خريد گندم موجود را يادآور شد.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان نيز خواستار جلوگيري از افزايش قيمت گندم در آغاز مرحله دوم اجراي طرح هدفمندي يارانه ها شد و گفت: در زمينه كشت محصولات زراعي در رتبه سي و دوم كشور هستيم ولي از لحاظ برداشت محصول رتبه 25 كشور به استان يزد اختصاص دارد كه اين نشان دهنده تلاش و كوشش يزديهاست.
"سيد جمال سجادي پور" سطح زير كشت گندم در استان را  بالاي 21 هزار هكتار عنوان كرد و افزود: 82 هزار تن گندم در اين سطح زير كشت، توليد مي شود.
وي شهرستان هاي داراي عمده محصول گندم را به ترتيب خاتم و ابركوه عنوان كرد و گفت: پيش بيني خريد گندم در سال جاري 46 هزار تن مي باشد كه با همكاري اداره كل غله و تعاون روستايي صورت مي پذيرد.
تشكيل 22 مركز خريد گندم در شهرستان هاي استان، جلوگيري از واسطه گري در خريد گندم، فرهنگ سازي در زمينه فروش گندم به مراكز دولتي، جلوگيري از پيش خريد گندم از كشاورزان از جمله نكات مورد اشاره اعضاي جلسه بود كه مطرح شد.
گفتني است در سال جاري كشاورزان مي توانند با ارائه صورتحساب خريد گندم خود به نزديكترين بانك سپه، پول محصول خود را به صورت نقد، در كمتر از يك ساعت در حساب خود داشته باشند.

 



 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا