در خبر ها سوال یک فردایی اینگونه مطرح شد که:
آیا به پای امام یا پیامبر افتادن( نه دست بوسیدن ) برا ی احترام به انها جزو سیره ائمه یا در رفتارهای یاران ایشان دیده شده است یا نه ؟ اگر دیده شده ایا این گونه رفتار برای مقام ولایت فقیه هم جایز است ؟ و اگر از این کار اکراه داشته باشیم ایا باید در توحید ما شک کرد؟

حجت الاسلام عجمين در وبلاك شخصي خود در مورد جواب اين  سئوال اينگونه نوشت

نوع احترام مهم نیست

آنچه مورد قبول همگان است احترام گذاشتن به ولی فقیه بعنوان نائب امام زمان عجل الله فرجه الشریف می باشد اما نوع احترام بستگی به تشخص خود افراد ممکن است برخی حتی دست بوسیدن را نپسندند و این تردید در ارادت آنها به مقام ولایت نیست و بعکس اگر کسی مراتب اخلاص خود را بگونه ای اظهار نمود که ما نپسندیم نباید حرکت او را تخطئه کنیم . اما اینکه نوع احترام به ائمه اطهار علیهم الاسلام در تاریخ چگونه بوده است و نحوه برخورد اهل بیت عصمت و طهارت را باید در کتب تاریخی جستجو کرد ولی اجمالاً شرایطی که در آن زمان رقم خورده با شرایط الان قابل مقایسه نیست زیرا ائمه اطهار علیه السلام در زمان خود غالباً مورد ظلم و جفای جامعه قرار گرفته اند و به تعبیر امام راحل مردم ما حتی از مردم زمان رسول اکرم ( ص ) نیز با وفا تر و نیز از معرفت بالاتری برخوردارند.

منبع :وبلاك فكر (وبلاك شخصي حجت الاسلام عجمين )

يزدفردا :در پايان از حجت الاسام عجمين مدير كل محترم ارشاد اسلامي به خاطر پاسخگو بودن به سئوالات طرح شده سپاسگزاري نموده و اميد واريم كه تداوم داشته باشد و قطعا پاسخ به سئوالات طرح شده مردم به ايجاد جامعه پويا وبا فرهنگ كمك خواهد نمود و حضور انديشمندان و مديران نظام در دنياي مجازي قطعا به ارنباط مستقيم دولت و مردم كمك خواهد نمود .

و يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا