حجت الاسلام عجمين : پيشنهاد ما در سفر مقام معظم رهبري به استان يزد،

اين است كه يزد به عنوان الگوي فرهنگي براي ساير استان‌ها انتخاب شود 

 به گزارش  (ايسنا"حجت‌الاسلام و المسلمين احمد عجمين در بازديد از خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا-منطقه يزد، اظهار داشت: خبرگزاري صادق و صميمي زبان گوياي دانشگاه و مردم به شمار مي‌رود و به نظر مي‌رسد اگر در يك خبرگزاري صداقت و صميميت وجود نداشته باشد خبر ارزشي نداشته و منشا اختلاف مي‌گردد.

وي در خصوص روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: در حال حاضر در جامعه اسلامي احكام تشريعي و تكويني توسط حوزه و دانشگاه استخراج مي‌شود و دانشمند حوزوي سرگرم استخراج احكام تشريعي از معادلات ديني و دانشمند دانشگاهي در حال فرموليته كردن احكام تكويني است و هر دو يك كار ضروري و واجب را انجام مي‌دهند و وحدت حوزه و دانشگاه با اين نگاه ارزشمند و مقدس مي‌باشد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: آنچه اكنون بايد به آن توجه شود مهندسي فرهنگي است كه با توجه به تعبير امام راحل از استان يزد، اين استان همواره توسط افراد متدين اداره شده و مردم آن نيز در صحنه انقلاب اسلامي و پس از آن در جاي جاي امور نقش داشته‌اند و شور و شوق آنان به ولايت نيز در حال حاضر براي سفر مقام معظم رهبري به چشم مي‌خورد تا جايي كه مردم شهرستان‌ها براي ديدار رهبر خواهان پياده پيمودن مسير تا مركز استان هستند و اين نوع نگاه مردم نشان مي‌دهد كه استان يزد اين ظرفيت را دارد تا به پايگاه، پايلوت و نمونه فرهنگي تبديل شود.

حجت الاسلام عجمين خاطر نشان ساخت: فرهنگ دو بال دارد يكي باورها و ديگري ارزش و به تعبيري اعتقاد و اخلاق با اين دوبال حركت‌هاي رفتاري فردي و اجتماعي به وجود آمده و جهت مي‌يابد و در حقيقت در توجيح اين امر بايد گفت، فرهنگ اين ارزش و اسالت را دارد و آنچه اهميت دارد اين است كه اين فرهنگ، حساب و كتاب، نظم و جهت گيري مشخص داشته باشد و اگر مهندسي فرهنگي صورت گيرد اين فرهنگ ماندگار خواهد شد و اگر آسيب به آن برسد توان اين را دارد كه خور را حفظ كند.

 وي در ادامه گفت: فرهنگ دارالعباده، فرهنگي است كه در طول زمان‌هاي گذشته اصالت و هويت خود را حفظ كرده و تفابل هنر، معماري و فرهنگ اسلامي آن اتفاقي نبوده بلكه همه چيز براساس مهندسي فرهنگي شكل گرفته است.

 حجت الاسلام عجمين متذكر شد: غرب هم براي خود مهندسي فرهنگي دارد و در تقابل فرهنگي با قدرت‌هاي مختلفي كه داشته سعي نموده است فرهنگ خود را تحميل كند و ما نيز خواه ناخواه از آن متاثر شده‌ايم و به تعبيري اگر انقلاب اسلامي رخ نداده بود از فرق سر تا نوك پا غربي شده بوديم.

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان يزد خاطر نشان ساخت: زماني كه ملت ما در مسير دفاع از انقلاب اسلامي و فرهنگي خود بود غرب در صدد تهاجم به بنيان فرهنگي ما به سر مي برد، اما فرهنگ انقلاب ما و بسيج منجر به فرهنگ شهادت طلابي گرديد و پيروزي انقلاب را تحكيم بخشيد و نمونه‌ي آن در جوامع ديگر نظير لبنان نيز مشاهده مي‌شود و در حال حاضر فرهنگ نو ما قابل ارائه به دنيا بوده و نياز به مهندسي فرهنگي دارد و به مانند زميني مهيا است كه نقشه آن آماده و نياز به يك معماري متقن دارد و نتيجه مهندسي فرهنگي، تمدن اسلامي است.

حجت الاسلام عجمين عنوان داشت: پيشنهاد ما در سفر مقام معظم رهبري به استان يزد، اين است كه يزد به عنوان الگوي فرهنگي براي ساير استان‌ها انتخاب شود در حالي كه ما مرتب برنامه‌هاي فرهنگي را رصد و كنترل مي‌كنيم تا به اطلس و نقشه فرهنگي استان دست يابيم.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در پايان با اشاره به مراكز پژوهشي استان متذكر شد: پيشنهاد ما اين است كه جهاد دانشگاهي و رسانه ارزشمند آن به كمك آيند كما اينكه در اين مدت از اين رسانه بهره برده‌ايم و بيشترين خبر را داشته است،

ايسنا قوي‌ترين رسانه در حوزه فرهنگ و هنر بوده و ما آن را همكار خود مي دانيم و اميد است با ادامه اين همكاري به اهداف بلند مدت خود دست يابيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا