محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه  نامگذاری سال 93 به  "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و قرار دادن فرهنگ و اقتصاد در کنار یکدیگر پیام خاصی دارد، گفت: پیام این نامگذاری این است که اقتصاد بدون فرهنگ و فرهنگ بدون اقتصاد هیچ‌گاه راهگشا نخواهد بود، از این‌رو باید در کشور فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگی نهادینه شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در زمینه فرهنگ باید با مدیریت جهادی و عزم ملی بسترهای لازم برای رشد این عرصه را فراهم کنیم که این را می‌توان از فرهنگ دینی و اسلامی و همچنین نظریات کارشناسان به نحو شایسته‌ای بهره گرفت.

وی با تاکید براینکه برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و رشد و تعالی در عرصه اقتصاد و فرهنگ باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت ملی داشته باشیم ادامه داد: منابع انسانی و منابع طبیعی دو فاکتور ویژه‌ای است که باید در رسیدن به رشد و تعالی در عرصه اقتصاد و فرهنگ به آنها توجه ویژه‌ای کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: برای تحقق شعار سال باید نگاه به درون داشت نه نگاه به بیرون و اینکه تکنولوژی که غرب در اختیار دارد را به داخل بیاوریم.

جوکارتصریح کرد: مشکلی که امروز در کشور داریم این است که همچنان در بخش‌های از اقتصاد به بیرون وابسته هستیم و برای برطرف کردن این معظل باید به  سرمایه‌های انسانی که خلاقانه می‌توانند برای کشورمفید باشند تکیه کنیم تا در عرصه‌های مختلف بر روی پای خود بایستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه  قسمت اعظم شعار امسال بازمی‌گردد به نحو مدیریت مسئولان کشور، گفت: روحیه و تفکر جهادی باید بر مسئولان کشور حاکم شود تا با روحیه‌ خدمت‌گذاری شاهد تحقق شعار سال باشیم./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا