زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

صدا و سيماي(عزت صاحب) اعلام نمود ششصدوشصت‌وششمين دور مذاكرات در ژنو پايان يافت و مهمترين تصميم اين جلسه تعيين تاريخ و محل جلسات بعدي بود.
طرف ايراني بر موفقيت‌آميز بودن مذاكرات تاكيد كرد و گفت دارايي‌هاي خارج از كشور قسطي پرداخت مي‌شود و غني سازي را از اصول غير قابل مذاكره بيان نمود.
اون طرف ميز هم بر موفقيت آميز بودن تاكيد كرد و گفت ديگر هيچ اسحاق بن موسي بن بنيامين هم تاكيد كرد تا 40 روز ديگر ايران بمب اتمي در مي‌كند.
حسين‌بن محمدبن حسين دينداري با فريادي كه از (كيهان) هم شنيده مي‌شد گفت با همه چيز مخالفم الا حصر (بهار) كه زود خزان شده بود و به زمستان تغيير نام داده و در پي آن گفت(آسمان) مطبوعات هم بي فروغ است.
روسيه قول داد نيروگاه بوشهر تا سال آينده راه‌اندازي ‌شود ولي نبايد استخوان از گوشت بيرون آورد.
بالاخره چند عضو ثابت شوراي شهر يزد توانستند از صندلي‌هاي خود دل بكنند. البته حل مشكل چاله چوله و آسفالت يزد و ترافيك ميدان بعثت به دور بعد افتاد. شوراي پول و اعتبار تصميماتي در حفظ ارزش پول ملي گرفت ولي تيم اقتصادي دولت آن را رد كرد بانك مركزي گفت سياست‌هاي پولي و ارزي ربطي به ما ندارد. رييس ستاد مبارزه با مفسدان اقتصادي گفت چون زورمان به مفسدان نمي‌رسد با اقتصاد مبارزه خواهيم كرد.
دولت گفت بزودي جرم سياسي، حقوق مدني، باز شدن خانه مطبوعات و موضوع كانون نويسندگان و مجوز فيلم رستاخيز بررسي مي‌شود.
بالاخره مقرر شد ميز فلزي كذايي 19 سال پيش سلطان‌الايينه به دليل رنگ و رو رفتن و موريانه خوردن «‌عليرغم چوبي نبودن» تعويض شود و سرانجام اميدها به نوشتن طنز درست وحسابي توسط زبان دراز قطع شد.

زبان دراز

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا