دفتر همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد، نحوه حمایت‌های مالی مركز مطالعات و همكاري هاي علمي بين المللي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حمایت از شرکت دانشجویان دکترا در همایش‌های بین‌المللی را تشریح کرد.

متن این دو نامه بدین شرح است:

فراخوان حمايتهای مالی مركز مطالعات و همكاريهاي علمي بين المللي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

حمایت های مالی:

حمايتهای مالی مركز مطالعات و همكاريهاي علمي بين المللي شامل حمایت از برگزاری گردهمايي هاي علمي بين المللي، حمایت از کارگاهها و مدرسه های  علمي بين المللي، حمايت از جريان ارتباطي دانشمندان بين المللي، و حمايت از سفرهاي علمي دانشمندان جوان می باشد.

 برگزاری و تامین مالی گردهمايي ها:

مركز مطالعات و همكاريهاي علمي بين المللي مي تواند مستقيماًبرگزاري يا حمايت مالي كامل "مدرسه" ها و "كارگاه هاي آموزشي" منطقه اي يا بين المللي را كهسطح علمي بالاي دارند به عهده گيرد. ازنظر مرکز مدرسه به نشست هاي علمي تخصصي گفته مي شود كه بين 1 تا 6 هفته به طول می انجامد و طی آن موضوع خاصی تدريس می شود. شركت كنندگان را دانشمندان، دانشجويان تحصيلات تكميلي و يا صنعتگران متخصص با سطح بالای علمی تشكيل مي دهند. كارگاه آموزشي به نشست هاي علمي كاملاً تخصصي گفته مي شود كه بين 3 تا 7 روز است و شركت كنندگان آن را  دانشجويان مقطع دكتري،  اساتيد، و ندرتا دانشجويان کارشناسی ارشد تشکيل می دهند.  در كارگاه آموزشي می بايست زماني براي بحث و تبادل نظر/ كارعملي/ حل مسئله در نظر گرفته شود.  بنابراين موضوعِ تمام جلسات کارگاه آموزشی "خاص"  است و"تبادل نظر" در آن نقش اساسی دارد. برای برگزاری مدرسه ها وکارگاه هاحداقل 30% از شركت كنندگان و 50% از اعضاي كميته علمي بايد خارجيباشند و  كميته علمي گردهمایی بايد همكاري نزديك با مركز داشتهباشد. تقاضا ها  حداقل يك سال قبل از زمان برگزاريگردهمايي به مرکز ارسال می شود ونام و آرم مركز به عنوان برگزار كننده اصلي در تمامي نشريات ومكاتبات ذكر می شود.زبان مدرسه ها و کارگاه ها انگليسی است.

مرکز برای سفر دانشجويان تحصيلات تکميلی( دانشجویان مقطع دکتری) که مقالات آنها برای ارائه شفاهی يا پوستر در همايشهای علمی بين المللی پذيرفته شده باشد يا به دلايلي حضور آنها در مؤسسه علمي خارج از كشور مفيد باشد، و دانشگاه متبوع آنها نتواند هزينه سفرشان را تامين كند، بودجه ای اختصاص می دهد. برای تحقق این نوع حمایتها،دانشجويان متقاضی بايد تقاضا نامه ای که در آن وضعيت تحصيلی، موضوع سفر، و مبلغ مورد تقاضا ذکر شده باشد را به همراه دعوتنامه شرکت در کنفرانس و  توصيه نامۀ اساتيدي كه با دانشجو همكاري نزديك داشته اند ارائه دهند.

حمایت مالی از گردهمايي ها:
علاوه بر برگزاری کامل گردهمایی های علمی بین المللی، مركز حمايت مالي و تامین بخشی از هزینه ها ی گردهمايي هاي علمي بين المللي را نیز به عهده می گیرد. برای تحقق این امرگردهماييها بايد به صورت كارگاههاي آموزشي يا مدرسه علمي بين المللي ويا منطقه ايباشند،تعدادي از اعضاي كميته علمي از اساتيد برجسته خارجي باشند، سطح علمي گردهمايي باید مورد تائید مرکز مطالعات و همكاريهاي علمي بين المللي باشد، ونام و آرم مرکز بايد در تمامي نشريات مربوط به همایش ذكر شود.

حمايت از جريان ارتباطي دانشمندان بين المللي :
به منظور زمينه سازي براي ارتباطهاي علمي بين المللي آينده، مركز مطالعات و همكاري هاي علمي بين المللي از رؤسا و افراد مراكز علمي معتبر دنيا دعوت مي كند كه ضمن بازديد از ايران با مراكز تحقيقاتي و پژوهشگران كشورمان آشنا شوند. به علاوه اين مركز از دانشمندانِ جوانِ ايرانيِ خارج از كشور كه مايلند براي مدت كوتاه به ايران سفر كنند دعوت مي كند كه سخنراني هاي علمي خود را در دانشگاهها ومراكز پژوهشي ايران ارائه دهند.

حمايت از سفرهاي علمي دانشمندان جوان:

 مرکز برای سفر دانشجويان تحصيلات تکميلی( دانشجویان مقطع دکتری) که مقالات آنها برای ارائه شفاهی يا پوستر در همايشهای علمی بين المللی پذيرفته شده باشد يا به دلايلي حضور آنها در مؤسسه علمي خارج از كشور مفيد باشد، و دانشگاه متبوع آنها نتواند هزينه سفرشان را تامين كند، بودجه ای اختصاص می دهد. برای تحقق این نوع حمایتها،دانشجويان متقاضی بايد تقاضا نامه ای که در آن وضعيت تحصيلی، موضوع سفر، و مبلغ مورد تقاضا ذکر شده باشد را به همراه دعوتنامه شرکت در کنفرانس و  توصيه نامۀ اساتيدي كه با دانشجو همكاري نزديك داشته اند ارائه دهند.

براي دریافت فرم تقاضای حمایت و اطلاعات بيشتر به سايت

http://www.cissc.ir/fa/content.aspx?name مراجعه فرمایید.

                             فراخوان حمایت از شرکت دانشجویان دکترا در همایش‌های بین‌المللی

    درراستايمأموريت‌هاي «مركزمطالعاتوهمكاري‌هايعلميبين‌المللی»برايگسترشهمكاري‌هابيندانشگاه‌هاومؤسساتآموزشيوپژوهشيداخلي وخارجی اينمركزبهعنوانبخشيازبرنامه‌هايحمايتيخودتسهيلاتماليبرايشركتدانشجويانواجدشرايطدرهمايش‌هايبين‌الملليجهت ارائۀ مقالات مستخرج از  رساله‌های دکتری فراهم می‌کند.

    رويكرد:طبعاً یکی از اهداف پژوهش‌های علمی پیشرفت نظری دانش بشری است و شکل‌گیری مباحث علمی شکل‌گرفته در سایۀ چنین پژوهش‌هایی بسیار ارزشمند است. با این حال، پرداختن به جنبه‌‌های نظری علم در صورتی معنی‌دار است که از یک سو برخاسته از متن واقعی زندگی از جمله در زمینۀ فرهنگ، سلامت، فناوری، صنعت، و غیره باشد و از سوی دیگر پاسخگو و کمکی برای درک و از میان برداشتن مشکلات و معضلات عرصه‌های فوق. بنابراين، در این برنامه مركزارائه مقالاتیرادراولويتقرارمی‌دهد كه معطوف به حوزۀ فعالیت و چالش‌های جاری یکی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مراکز، یا بخش‌های اجرایی فرهنگی، خدماتی، صنعتی و غیره کشور باشدو اقتضائاتموجود رامد‌نظرقراردهندنهاينكهصرفاًمحدودبه ارائةسخنرانييامقاله‌ايبهصورترايجباشند.

    زمينههايموردحمايت:اولويتعمدةمركزدراينبرنامةحمايتيمدنظرقراردادنرويكردفوقو همکاری با یکی از مراکز اجراییاست.ازاين رو،اينبرنامهگسترةوسيعيازرشته‌هايعلميوزمينه‌هايپژوهشيرادربرمی‌‌گيردكهشاملاولويت‌هايياستكهدرفصلسومنقشةجامع علميكشوردرسهسطحالف،ب،وجتعيينشده‌اند. بنابراين،دانشجويانفعالدررشته‌هايمربوطبهتماميآناولويت‌هامی‌توانندمتقاضياستفادهازاينبرنامةحمايتيباشند.

شرايطوچگونگيحمايت:

1) متقاضيدرحالتحصيلدرمقطعدكتريباشد.

2) مقالةمتقاضيبرايارائهدرقالبسخنرانيدرهمايشيبین‌الملليپذيرفتهشدهباشد.

* درصورتپذيرشتقاضا،مركزهزينةبليطرفتوبرگشتياهزينةثبت‌نامدرهمايش،وياهزينةهردوموردراتأمينمی‌نمايد .

 

     مداركموردنياز:

1)توضيحاجماليدريكصفحهدربارةقرارداشتنپژوهشانجامشدهومقالةحاصلازآندرراستاي درک یا حل مسائل یکی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مراکز، و بخش‌های اجرایی، فرهنگی، خدماتی، صنعتی و غیره ( این توضیح باید به تأیید مرکز همکار رسیده باشد).

2)فرمتكمیلشدهتقاضایحمایتمالیمركزمطالعاتوهمكاریهایعلمیبینالمللیجهتشركتدرهمایش(موجوددروبگاهمركز).

3) متنكاملياچكيدةمقالةپذيرفتهشده.

4) مشروحسوابقتحصيلي،علميوپژوهشي (CV).

5)دعوتنامةشركتدرهمايشبرايارائةمقالهازطرفكميتةعلميهمايش.

6) گواهياشتغالبهتحصيلدرمقطعدكتريازدانشگاهمحلتحصيل.

تذکر مهم : پرداخت این کمک هزینه منوط به حضور دانشجو در همایش بین‌المللی موردنظر و ارائه شفاهی مقاله وی در آن همایش است. در صورتیکه دانشجو به هر دلیل اعم از عدم صدور ویزا، بیماری، و .... موفق به شرکت در همایش نشود این مرکز هیچ تعهدی در قبال پرداخت هزینه‌های صورت گرفته نخواهد داشت.

ارسالمدارك:

*** مدارک ذکر شده باید در قالب یک پوشۀ زیپ‌شده (با نام خانوادگی متقاضی) به آدرس cissc90@yahoo.com این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شود.

*** قابل ذکر است به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

*** محدودیت زمانی برای ارسال تقاضاها وجود ندارد و کمیتۀ مربوطه به صورت مستمر هر 2 ماه یک‌بار تقاضاها را برسی و نتایج را اعلام خواهد نمود.

*** اطلاعات بیشتر از طریق پست الکترونیک مرکز به آدرس  cissc90@yahoo.com این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 و همچنین شماره تلفن گویای 88919894-021  (بخش کارشناسان، داخلی 3) قابل دسترسی است.

براي دریافت فرم تقاضای حمایت و اطلاعات بيشتر به سايت

http://www.cissc.ir/fa/content.aspx?name مراجعه فرمایید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا