در ملاقات فرماندار شهرستان مهریز با سرپرست دانشگاه یزد که روز چهارشنبه 21 اسفندماه امسال در این دانشگاه انجام شد، بر لزوم توسعه آموزش عالی در شهرستان های استان یزد به ویژه شهرستان مهریز تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، در این ملاقات سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به توانمندی های گسترده و بسترهای مناسبی که در شهرستانهای مختلف این استان وجود دارد، گفت: دانشگاه یزد مشوق و حامی جدی توسعه آموزش عالی در شهرستان هاست. آقای دکتر محمدصالح اولیاء خاطرنشان کرد: تأسیس دانشکده ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی و رفاهی جدید براساس توانمندی های خاص هر شهرستان و حتی انتقال برخی از این مجموعه ها از مرکز استان به شهرستان هایی که از بستر مناسب تری برخوردارند، در برنامه های راهبردی دانشگاه یزد قرار دارد. سرپرست دانشگاه یزد همچنین گفت: دانشگاه یزد در نظر دارد یک سایت مهم دانشگاهی را در شهرستان مهریز ایجاد کند. وی در عین حال خاطرنشان کرد: برای تحقق هرگونه تصمیم مثبتی در این خصوص باید یک عزم جدی و همگانی در شهرستان مهریز ایجاد شود.

در ادامه این نشست، آقای مهدی کیانی مقدم، فرماندار شهرستان مهریز با بیان اینکه این شهرستان در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از توانمندی های ویژه ای برخوردار بوده و مردمی دانش دوست و فرهنگ پرور دارد، پیشنهاد کرد یک مجتمع بزرگ فرهنگی، تفریحی و آموزشی چند منظوره و همچنین مرکز همایش های بین المللی دراین شهرستان تاسیس شود. وی همچنین از آمادگی کامل مردم و مسؤولان این شهرستان برای همکاری با دانشگاه یزد و در اختیار قراردادن مکان مناسب برای تحقق برنامه های توسعه محور این دانشگاه خبرداد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا