نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه جلسه ای را با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان در موضوع شبهات فاطمیه برگزار کرد.

 آیت الله سید محمد حسینی قزوینی در این مراسم در خصوص شبهات مطرح شده از سوی وهابیت در مورد ایام فاطمیه گفت: یکی از مواردی که فضیلت بالای حضرت زهرا(س) را بیان می کند همین روایت است که بعد از رحلت پیامبر (ص)و انقطاع وحی جبرئیل امین بر حضرت فاطمه نازل می شد و حضرت فاطمه(س) نیز گفته های او  را به حضرت علی(ص) بازگو می کردند و حضرت علی(ص) آنها را در کتابی به نام صحیفه فاطمه به نگارش در می آوردند.

وی گفت: ایام نوروز که مصادف با ایام فاطمیه است ضمن اینکه صله رحم و هدیه دادن در دین سفارش شده است ولی مردم سعی کنند قداست ائمه را حفظ کنند و برخی کنسرت ها و زیاده روی ها باعث جریحه دار شدن احساسات شیعیان نشود.

وی از بین 50 شبهه مهم که از سوی وهابیت و اهل سنت در مورد ایام فاطمیه مطرح است به چند مورد اشاره و با استفاده از کتاب های اهل سنت به پاسخ گویی به آنها پرداخت.

وی گفت: در اینجا منابع استدلال را از مهمترین و مورد اعتمادترین کتاب های اهل سنت انتخاب کرده ایم تا بتواند مورد یقین و اعتماد افرادی باشد که خودشان این شبهات را ایجاد می کنند و تا کنون کسی را سراغ ندارم که با آوردن پاسخ و استدلال از کتب اهل سنت بتواند پاسخ شیعه را رد کند.

وی در مورد فرقه وهابیت و تکفیری ها گفت: وهابیت یک فرقه کوچک از اهل سنت است و تکفیری ها نیز فرقه ای هستند که کل مسلمانان چه شیعه و چه سنی را کافر اعلام کرده اند و بر علیه آنها همانطور که در سوریه هم مشاهده می شود جنایات زیادی انجام داده اند و شبهات زیادی را هم در دین و در مورد ائمه ساخته اند و شیعه باید بداند که هیچ سازشی با این فرقه مجاز نیست ضمن اینکه باید یادآور شویم که با اهل سنت و نه تکفیری ها می توانیم با استدلال و منطق به صحبت در مورد شبهات بپردازیم و نباید از منطق و استدلال فراتر برویم.

وی اظهار کرد:حضرت زهرا (س) تمام دین و دنیای یک شیعه است، در مقابل شبهه افکنی ها باید با علم وارد شد نه توهین و لعن و بسیاری از شبهات که مطرح می شود نشان از کج فهمی از آیات قرآن و لجبازی آنها دارد و بهترین کاری که می توان انجام داد بیان حقایق تاریخی است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری دانشگاه ها باید کرسی های آزاد اندیشی باشد تا گفت و گوی علمی و دوستانه نه چنگ و دندان نشان دادن تقویت شوند و بهترین راه برای وحدت شیعه و سنی روشن کردن نقاط کور تاریخ است.

وی تصریح کرد: در ایام فاطمیه بهترین کاری که باید انجام شود بیان مبارزات و دفاعیات حضرت زهرا (س) و بیان پیام های ایشان است.

وی در مورد برخی شبکه های ماهواره ای همچون شبکه اهل بیت گفت: این نوع شبکه ها از سوی غرب و دشمنان اسلام تغذیه می شوند و شیعه چون تنها مبارز علیه استکبار جهانی است مورد هجوم انها قرار می گیرد.

گفتنی است: آیت‌الله سیدمحمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت از جمله افرادی است که به طور خاص در حوزه تشیع فعالیت می کند و شبکه «ولایت» نیز یکی از فعالیت های وی به شمار می‌آید.

در پایان این مراسم به سوالات اساتید و دانشجویان در این زمینه با بهره گیری از کتاب های اهل سنت و شیعه  پاسخ داده شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا