استاندار یزد، با اشاره به  شروع کار پیشرفت جامعه از آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش است، که دانش آموزان ما باید جستجوگر، خلاق و پرسشگر بار بیایند و صاحب ذهن پویا شوند و پرسشگری است که خلاقیت ذهنی را در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد میرمحمدی" استاندار یزد، صبح پنجشنبه 22 اسفندماه، در مراسم تقدیر از نخبگان برتر کنکور و المپیاد کشوری استان یزد با عنوان " افتخار بیستم" ضمن تقدیر و تشکر از حضور همه نخبگان، اساتید، معلمان و مربیان و دانش آموزان حاضر در این برنامه، از مادر شهیید احمدی روشن به صورت ویژه به خاطر حضور در این مراسم تقدیر نمود و یاد و خاطره این شهید بزرگوار و دیگر شهدا را در روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا گرامی داشت.
میرمحمدی، موضوع آموزش و پرورش را، از اصلی ترین مسائل کشور دانست و شالوده همه عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را بر پایه آموزش و پرورش استوار دانست و آموزش و پرورش را خشت اول بنای پیشرفت کشور ذکر کرد.
وی از تلاش صمیمانه همه معلمان و مربیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان و همچنین تمامی والدین دانش آموزان که آرامش خاطر را برای پیشرفت فرزندانشان ایجاد کرده اند سپاسگزاری نمود و با بیان اینکه همه ما فرزندان آموزش و پرورش هستیم افزود: معلمان ما در واقع در نقش پدران و مادران دانش آموزان تجلی می یابند و وظیفه ماست که به خاطر روح بلند معلم، در هر عرصه و مقامی که هستیم، دست این عزیزان را به نشانه تکریم ببوسیم و بدانیم که این عزیزان همواره روی چشم ما جا دارند.
استاندار یزد ادامه داد: نونهالان و فرزندان این دیار به دست توانای معلمان و مربیان پرورش می یابند و آنها این چمنزار خوش بو و این باغ مثمر را باغبانی و آبیاری و مراقبت می کنند تا به بار بنشیند و محصول پربرکت خود را به جامعه تحویل دهد.
وی شروع پیشرفت کشورها را در ابتدا از آموزش و پرورش و سپس از مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی و فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: باید در آموزش و پرورش، دانش آموزان ما جستجوگر، خلاق و پرسشگر بار بیایند و صاحب ذهنی روشن و باز شوند و این پرسشگری است که این خلاقیت ذهنی را به دنیال دارد و دانش آموزی که قدرت پرسشگری ندارد، خموده است و این وظیفه همه معلمان و مربیان است که ذهن پرسشگر و خلاق را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و این از هنرهای بزرگ معلمان و مربیان است.
رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد، پرسشگری را زمینه کنجکاوی و حرکت به سمت کسب جواب ذکر کرد و این امر را، مقدمه پیشرفت دانست.
وی با تاکید بر اینکه باید در برخورد با پرسشگری دانش آموز به گونه ای عمل کنیم که او به این مسیر ادامه دهد، به صحبت تنی چند از دانش آموزان حاضر در این مراسم اشاره کرد و افزود: خوشحالم که این عزیزان، بی دغدغه مسائل خود را مطرح کردند و نقد خود را ابراز داشتند و از شادابی و پرسشگری برخوردار بودند چرا که طرح راحت مسائل و مشکلات توسط دانش آموزان و دانشجویان یک ارزش محسوب می شود و همه باید در این جامعه بتوانند مسائل خود را به راحتی بیان کنند.
استاندار یزد بار دیگر به صحبت برخی از دانش آموزان حاضر در این مراسم اشاره کرد و بر تقویت بار علمی خروجی دانشگاه ها در استان تاکید کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد افزود: عزیز دیگری به قدردانی از پدر و مادر اشاره نمود و چه قدر ارزشمند است که دانش اموزان، قدردان لطف و محبت پدر و مادر خود باشند و این امر را از یاد نبرند و این موضوع ضروری است که رشته الفت و محبت بین پدر و مادر و فرزند همواره محکم باشد و هیچ موضوعی نتواند به آن آسیب وارد کند و همه ما به این امر اعتقاد داشته باشیم که اگر دعای پدر و مادر پشت سر کسی قرار گرفت، پیروزی او حتمی است.
میرمحمدی، مثبت نگری و دوری از منفی بافی را رمز موفقیت دانش آموزان دانست و تاکید کرد که همگان باید در همه امور مثبت نگر باشند که این امر پیروزی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت .
رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به جایگاه امروز نخبگان و برترین های المپیاد کشوری استان به عنوان دانشجو در مراکز آموزش عالی سراسر کشور، آنان را سفیران فرهنگی استان یزد در جای جای ایران اسلامي دانست و افزود: این عزیزان، سفیران فرهنگ، اخلاق، اعتقادات و باورهای دارالعباده و مردمان استان یزد هستند و باید بکوشند تا ویژگیهای این استان را در دانشگاه های سراسر کشور عمومیت بخشند و به گونه ای رفتار کنند که همگان از ادب و اخلاق و مشی ایشان الگو بگیرند و به هیچ عنوان تحت تاثیر دیگر فرهنگهایی که باورهای ما را تضعیف میکند قرار نگرفته، بلکه دیگر فرهنگها را شیفته باورها و ارزشهای مردمان این استان نمایند.
استاندار یزد به علاقه تعدادی از دانش آموزان حاضر در این مراسم برای صحبت با مسئولین استان اشاره و این امر را یک امتیاز بزرگ عنوان کرد و آنرا نقطه قوت مسئولین دانست و گفت: مسئول کسیست که مسئولیتی بر عهده دارد که یا مسئولیت خود را به خوبی انجام می دهد که شایسته تقدیر است و یا در انجام مسئولیت خود کوتاهی می کند که اینگونه با طرح موضوع از سوی شهروندان، در رفع این قصور تلاش می شود و این امر که دانش آموزان ما علاقه مند به صحبت با مسئولین خود هستند، از نقاط قوت مدیریت استان است و به این خاطر به مسئولین استان تبریک می گویم.
میرمحمدی با تقدیر از مقام علمی پروفسور اخوان تفتی از وی به دلیل نقشی که در تشویق و ترغیب دانش آموزان استان ایفا کرده است قددانی نمود.
وی با گرامیداشت دوباره یاد شهید احمدی روشن، به سخنان مادر این شهید در این مراسم در خصوص حمایت شهید از نخبگان علمی کشور اشاره کرد و گفت: امیدوارم همه کسانیکه به نحوی امکان تشویق دانش آموزان و دانشجویان را در طی مسیر علم آموزی و پیشرفت دارند، از این امر دریغ نورزند چرا که نیاز امروز کشور به علم آموزی و کسب دانش و مهارت و خلاقیت است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به بیت شعری از حکیم فردوسی، محور قدرت دنیای امروز را، تولید علم دانست و به پیشینه ایرانیان در این خصوص اشاره کرد و گفت: تافلر، نویسنده کتاب جابجایی قدرت، هر آنچه در دو جلد از این کتاب به رشته تالیف در آورده، در این بیت شعر فردوسی که توانا بود هر که دانا بود/ زدانش دل پیر برنا بود خلاصه شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود که با همت مضاعف معلمان و مربیان ایران عزیز، دانش آموزان و دانشجویان ما در سراسر کشور بتوانند به کسب علم و دانش پرداخته و رتبه های اول دنیا را از آن خود کنند و گفت: بی صبرانه آرزو دارم که دختران و پسران دانش آموز استان یزد، با همت و خلاقیت و پشتکار خود، رتبه های اول عرصه های جهانی را از آن خود کنند.
گفتنی است در این مراسم که علاوه بر مادر شهید بزرگوار احمدی روشن، معاونت توسعه وزارت آموزش و پرورش، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای استان یزد نیز حضور داشتند، از تمبر یادبود مراسم " افتخار بیستم" به منظور گرامیداشت کسب بیستمین رتبه اولی استان یزد در کنکور سراسری کشور، توسط استاندار یزد رونمایی شد و همچنین به نخبگان برگزیده دانش آموزی استان، لوح تقدیر و تندیس یادبود اهدا گردید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا