استاندار یزد با اشره به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در سال آینده گفت: دولت تدبیر و امید از هر نقاط ضعف  اجرای مرحله اول این طرح ، پرهیز می کند و در اجرای مرحله دوم، تولید، سرمایه گذاری و رفع آسیب پذیری قشر بی بضاعت را مد نظر قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال جاری که چهارشنبه شب 21 اسفندماه در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و مدیران استان، به ویژه روحانیون که در زمینه های فرهنگی و اعتقادی تلاش ارزشمندی داشته اند، به فرارسیدن ایام فاطمیه در آستانه سال جدید اشاره کرد و حضرت فاطمه (س) را الگوی جامعه اسلامی نامید و گفت: فاطمه الگویی است که به عنوان دختر، ام ابیهاست، و به عنوان مادر، مادر حسنین و حضرت زینب است و به عنوان همسر، همسر علی ابن ابیطالب و در مقام زن، کوثریست که سرچشمه 12 رودخانه همیشه جاری حیات معنوی و برکات مادی است و امیدواریم که در سال جدید همه از این آموزه های ارزشمند فاطمی و برکات این بزرگواران بهره مند و برخوردار شوند چرا که در ایامی قرار داریم که اگر از این الگوها درس بگیریم، دلهایمان همیشه سبز و شاداب خواهد بود ، زیرا مومنان همواره چون آیینه ای برای یکدیگرند.
استاندار یزد با اشاره به روز 22 اسفندماه که برابر با صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) پیرامون تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بزرگداشت مقام شامخ شهداست، یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان را گرامی داشت و از خداوند خواست که توفیق پاسداری از ارزشها و راه شهدا را به همه عنایت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 92 با عنوان " حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" از سوی رهبر معظم انقلاب، اولین قدم در تحقق حماسه سیاسی را، حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و شرکت در تعیین سرنوشت خود دانست و این امر را رافع بسیاری از خطراتی که کشور را تهدید می نمود ذکر کرد و گفت: دومین گام در تحقق حماسه سیاسی ، حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود که در آن ، ملت ایران بار دیگر پایبندی و علاقه مندی خود به انقلاب را به درستی نشان داد که جا دارد همینجا از ستاد برگزاری مراسم دهه مبارک فجر در استان نیز تقدیر و تشکر نمایم.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: امروز حضور همه شما مسئولین، از طیفهای مختلف، همدلی ما را متجلی میکند و با این هماهنگی و همدلی میتوانیم قوی تر به مردم عزیز خدمت کنیم و اکنون باید پس از خلق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیز به دست مردم و مسئولین خلق شود.
رییس شورای اداری استان یزد افزود: خوشحالیم که با ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از طرف رهبری ، حماسه اقتصادی آغاز شده است.
وی سپس با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در سال آتی و تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: هدفمندی یارانه ها به این معنی است که به اقشار آسیب پذیر جامعه و امر تولید و اشتغال و سلامت عمومی مردم و همچنین فراگیری تامین اجتماعی توجه شود.
استاندار یزد سپس با طرح این سوال که چرا همه مردم نباید از پوشش بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند و چرا نباید دغدغه هزینه های درمانی آنها بر طرف شود گفت: این معضلات و دلمشغولیهای ذهنی، باید به هر صورت ممکن در نظام جمهوری اسلامی برای مردم برطرف شود.
وی در ادامه سخن، اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و اقتصاد مقاومتی را، راهکار مقابله با این مشکلات دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را به گونه ای تعریف کنیم، باید بگوییم که آن عبارت است از ثروت آفرینی، فقر زدایی با رویکرد عدالت اجتماعی و ترویج روحیه جهادی در جامعه. این اصول، خلاصه اقتصاد مقاومتی است.
استاندار یزد سپس به مشکلات اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و آن را ناشی از عدم اجرای صحیح این طرح دانست و دغدغه مسئولین در این امر را بر طرف کردن ذهنیت مردم در خصوص اجرای مرحله دوم این طرح و اطلاع رسانی صحیح به جامعه پیرامون مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.
وی به شناسایی همه نقاط ضعف و آسیبهایی که اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی را تهدید می کند اشاره نمود و ادامه داد: شورایی از صاحبنظران و افرادی که زیر و بم مسائل اقتصادی و اجتماعی را می شناسند، در اجرای این طرح به دولت تدبیر و امید مشاوره لازم را داده و دولت نیز مصمم است تا از هر نقطه ضعفی که در مرحله اول این طرح وجود داشته پرهیز نماید.
وی با بیان این موضوع که محور تولید و سرمایه گذاری و رفع آسیب پذیری قشر بی بضاعت در اجرای این طرح مد نظر همه است گفت: تکلیف ما این است که مرحله دوم را به نحوی برای مردم تشریح کنیم که مردم هیچ دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس به آمار مصرف سوخت در کشور اشاره نمود و آنرا 3 تا 5 برابر مصرف در کشورهای پیشرفته عنوان کرد و این امر را عاملی برای آلودگی محیط زیست از یک سو و هدر رفت سرمایه های ملی از سوی دیگر دانست و گفت: چرا باید یک طیف از مزایای انرژی بیشترین استفاده را بکند و برخی دیگر از اقشار نتوانند از این مزایا بهره ببرند، در حالیکه این نعمات متعلق به همه مردم است.
استاندار یزد سپس با اشاره به ابراز نگرانیها و سوالاتی که در خصوص احتمال افزایش قیمتها در امر اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها مطرح می شود افزود: به هیچ عنوان، افزایش قیمتی به مانند اجرای مرحله اول این طرح نخواهیم داشت، بلکه با یک شیب ملایم، قیمتها به صورت درصدی و نه چند برابری اضافه خواهد شد تا اولا به مردم فشاری وارد نشود و ثانیا بتوان از ارزش نعمات الهی در خدمت مردم بهره مند شد.
وی به فراخوان ثبت نام مجدد از مردم برای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و از افرادیکه احساس می کنند که نیازی به این مبالغ ندارند خواست تا به صورت داوطلبانه از ثبت نام انصراف داده و بگذارند این منابع برای مردم نیازمند و در راستای امر تولید و فراگیری پوشش تامین اجتماعی و کمک به کاهش هزینه های درمان مردم به کار گرفته شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع چهارشنبه سوری در آستانه سال جدید اشاره کرد و گفت: ممکن است به دلیل غلبه احساسات در جوانان در راستای برگزاری این مراسم، اتفاقاتی بیفتد که هم اسباب گرفتاری برای خودشان شود و هم اسباب زحمت برای دیگران فراهم آید .
وی وظیفه مسئولین را اطلاعرسانی به جوانان در این خصوص دانست و خواستار تعدیل شیوه های برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و برگزاری این مراسم به گونه ای بی خطر، شاداب و به یادماندنی شد و از جوانان تقاضا نمود که در این مراسم رعایت حال خود و مردم را بنمایند و افزود: در عین اینکه می خواهیم جوانان ما در مراسم چهارشنبه سوری شاداب باشند و ناراحتی برایشان ایجاد نشود، در عین حال میخواهیم که این عزیزان در برگزاری این مراسم با توجه به صبغه فرهنگی و دینی و ادبی شهر یزد ، در قالب برنامه هایی از این دست، به گونه ای به استقبال بهار و نوروز بروند که این مباحث نیز رعایت شود.
استاندار یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به ملاقات اخیر جمعی از مسئولین با مقام معظم رهبری و سخنان و رهنمودهای ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت:
در این دیدار، رهبری معظم انقلاب ، مولفه های اقتصاد مقاومتی را در چند بخش و حول محورهای ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد کشور، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدید زای اقتصاد، تکیه بر ظرفیتهای داخلی انسانی، علمی، طبیعی و...، رویکرد جهادی و حرکت مجاهدانه و تلاشهای خستگی ناپذیر در این راه، مردم محوری، امنیت تامین اقلام راهبردی و اساسی کشور مثل مواد غذایی، کاهش وابستگی به نفت و عدم خام فروشی مواد معدنی، اصلاح الگوی مصرف در جامعه، فساد ستیزی و دانش محوری، ذکر کردند و از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی را، رفع موانع قانونی، گفتمان سازی و پایش اطلاع رسانی به واسطه رسانه ها بر شمردند.
رییس شورای اداری استان یزد در پایان سخنان خود، ضمن آرزوی توفیق برای همه مسئولین استان در سال پیش رو و تشکر و قدردانی از زحمات آنها در سال جاری، سالی سرشار از موفقیت، شادکامی و بهروزی را برای همه مردم استان یزد آرزو نمود و از خداوند توفیق خدمتگزاری صادقانه به مردم را طلب کرد.


آیت الله ناصری: خانواده هایی که میخواهند امنیت اخلاقی و آرامش داشته باشند سفر به یزد را بر میگزینند


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، در آخرین نشست شورای اداری استان ، ضمن تشکر از مجموعه مدیریتی استان یزد در خدمات رسانی به مردم، نکاتی را به منظور توجه مسئولین برشمرد.
وی در ابتدا، با اشاره به سفر اخیر حضرت آیت الله سبحانی به یزد، از همکاری همه دستگاه ها در طول این سفر قدردانی کرد.
امام جمعه یزد سپس با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات زائرین امام رضا(ع) که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند، به اقدام شهرداری مشهد در خصوص واگذاری زمین به استانها جهت ساخت زائر سرا اشاره نمود و از مسئولین خواست، تا نسبت به انجام مقدمات امر و اجرای این پروژه در مشهد اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه و سابقه دینی و فرهنگی مردم یزد، نگاه مردم ایران به یزد را، متفاوت از دیگر نقاط دانست و ادامه داد: خانوارهایی که برای سفر نوروزی به یزد می ایند، خواستار امنیت اخلاقی وآرامش هستند و به همین دلیل این استان را انتخاب می کنند.
وی خواستار پرهیز از اقداماتی شد که ممکن است به سابقه در خشان یزد و یزدیها و عناوین دارالعباده و دارالعلم لطمه وارد کند و مراقبت همگان را در این خصوص خواستار شد.
آیت الله ناصری همچنین، از همه اصحاب رسانه و قلم استان خواست تا در سال جدید، وحدت را سر لوحه کار خویش قرار دهند و مردم را به راه انقلاب و نظام هدایت کنند.
امام جمعه یزد در پایان با اشاره به مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها، از مسئولین خواست تا با برنامه ریزی صحیح، نگرانی مردم را کاهش داده و برای همه مردم و مسئولین استان در آستانه سال جدید آرزوی موفقیت نمود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا